Travexperter

Elshaya

Trådstartare
Hej alla som har koll på trav och stamtavlor. Själv har jag ingen koll alls, men jag har två travston som jag använder som ridhästar. Nu är man ju ändå lite nyfiken på deras stamtavlor, inte så att jag tänkta starta travavel men det vore kul att veta lite om dem. Vad jag fattat är de väl rätt mediokra stamtavlor och själva har de inte presterat nått på banan....men ändå om någon har tid och lust får ni gärna skriva några rader om vilken av dem som har bäst stamtavla osv...bara på skoj....iaf här kommer infon;)

Midsummer Queen :love:

DITKA HANOVER SUPER BOWL (US) STAR'S PRIDE (US)
PILLOW TALK (US) DESCENT (US) SPEEDY CROWN (US) PIZZAZ (US)

PERIDOT QUEEN PERIDOT PRIDE (US) SPEEDY RODNEY (US)
PERIDOT (US) SIGRID CALHOUN MORGAN CALHOUN (US)
KINGS SIGRID

Hilma Winn :love:

LORD OF ALL (US) SPEEDY CROWN (US) SPEEDY SCOT (US)
MISSILE TOE (US) SOMOLLI (US) STAR'S PRIDE (US)
LAURITA HANOVER (US)

ZANTOLA JOE AL JOE SHATTER WAY (US) PRETTY FLOWER (US) ZANSI SCOTT ANATOLE SCOTT ZELDA

Sv: Travexperter

Hej alla som har koll på trav och stamtavlor. Själv har jag ingen koll alls, men jag har två travston som jag använder som ridhästar. Nu är man ju ändå lite nyfiken på deras stamtavlor, inte så att jag tänkta starta travavel men det vore kul att veta lite om dem. Vad jag fattat är de väl rätt mediokra stamtavlor och själva har de inte presterat nått på banan....men ändå om någon har tid och lust får ni gärna skriva några rader om vilken av dem som har bäst stamtavla osv...bara på skoj....iaf här kommer infon;)

Midsummer Queen :love:

DITKA HANOVER SUPER BOWL (US) STAR'S PRIDE (US)
PILLOW TALK (US) DESCENT (US) SPEEDY CROWN (US) PIZZAZ (US)

PERIDOT QUEEN PERIDOT PRIDE (US) SPEEDY RODNEY (US)
PERIDOT (US) SIGRID CALHOUN MORGAN CALHOUN (US)
KINGS SIGRID

Hilma Winn :love:

LORD OF ALL (US) SPEEDY CROWN (US) SPEEDY SCOT (US)
MISSILE TOE (US) SOMOLLI (US) STAR'S PRIDE (US)
LAURITA HANOVER (US)

ZANTOLA JOE AL JOE SHATTER WAY (US) PRETTY FLOWER (US) ZANSI SCOTT ANATOLE SCOTT ZELDA

Ditka HAnover kommer själv ur en fantastisk syskonskara och mödernet måste nog klassas som bra, om än han själv blev lite av en flopp i aveln. Han hade rätt höga förväntningar på sig när han sattes i aveln. Hans far Super Bowl var en av de bästa avelshingstarna någonsin.
Mödernet på Peridot Queen går tillbaka till gammal gedigen Brodda-uppfödning. Man kan dock inte påstå att hennes stam är särskilt bra.

Lord of All var helbror med Speedy Somolli som var en riktigt bra hingst. Själv lämnade han inte så stora spår efter sig om än några riktiga toppar (Remington Crown, Sävaflickan).
ZAntola Joe var en nyttig tävlingshäst med gammal svensk stam på mödernet. Inga större stjärnor härifrån men hög startprocent får man nog säga att de har. Min familjs första varmblod kommer ur samma stolinje.
Al Joe var en liten (150 cm) kämpe som startade flitigt, han var en av de bättre travarna i norrland på sin tid. I aveln har han inte satt några stora spår.

Sv: Travexperter

Ja, jag köpte henne direkt därifrån....hade henne på prov under sommaren först....vad jag vet har han väl kvar hennes dotter som hon fick innan jag köpte henne.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka