A

avancerad

Hejsan.

Min kompis rider en travare och skulle behöva hjälp med en del saker. Hon kan inte fatta galopp vanligt, hon är bara westerntränad, när det gäller att fatta galopp. Man måste göra ett speciellt ljud med munnen, och trycka lite speciellt med skänklarna.

Nu undrar hon, hur kan man lära henne att fatta galopp vanligt? med skänklarna? någon som har något tips?
 
Sv: Travare.

Prova med att göra en "riktig" galoppfattning samtidigt som du gör det där ljudet:idea:
 
Sv: Travare.

Men om hästen kan ett kommando för galopp, varför måste den kunna ytterligare ett? Vad anses som "vanligt" i detta fall?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 385
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp