Travare breddar mera på ett bak ben

nice and happy

Trådstartare
En äldre travare på 20år som sedan 2,5år endast skogs rids 3-4dagar i veckan, breddar sig med bak benen som travare brukar göra men lite mera med ett bak ben. Vad skulle ni tro, svaghet eller hälta?
Han dippar inte korset eller ser ingen tydlig hälta på det förutom när jag sprang bakom han igår så såg jag att han breddar mera vb.

Hästen är tidigare kollade av ET för ngt år sedan o då noterade lite rörelsestörning vb o för några år sedan vid dressyr träning så noterade dressyr tränare att vb va svagare. Så vet om att vb alltid vart lite annorlunda rörelse på (har vart vid veterinär emellan men ingen som noterat vb då)

Nu när jag såg breddningen igår så blir jag orolig att det är mera än tidigare men kan de bero på otränad eftersom han endast lullar i skogen o inte jobbar klokt eller ska jag be en veterinär titta på han?

Skadar ju aldrig med en hälsokoll då och då. Hästen är säkert svagare där och det syns tydligare när den inte arbetas och kan stärka sig och bli mera jämnsidig.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 868
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 156
Hästvård Tyvärr så har min häst haft mer problem än han varit bra den sista tiden. Mina tankar har börjat snurra om att är det verkligen rätt att...
Svar
10
· Visningar
2 009
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka