Travar som en Kratta

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Bootsen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travar som en Kratta

Vi fick också lika svar när vi skickade in manprov. Det var problem med magen och vi köpte svindyra medel som jag tror innehöll över 99% socker?! ja, det var ju homeopatmedel förstås. Vi fick en riktigt sjuk häst som vi fick åka till atg med istället. Jag var inte alls nöjd med denna behandling. :( Det blev väldigt dyrt för oss.

Jag har berättat att det är dyrt. Men det där med er hästs reaktion kan ju antingen vara att det inte funkade på eran häst? Annars så brukar dom få en reaktion på det om det är något som är fel och ska ut. Vi har sett reaktioner på våran som hängighet, kan inte trava riktigt och knottrig på huden då de ska ut. Men när den där utrensningsperioden är även har då våra blivit hur bra som helst =)
Så jag har då inga dåliga erfarenheter med deras produkter.

Senast ändrad av en moderator:

Vi fick också lika svar när vi skickade in manprov. Det var problem med magen och vi köpte svindyra medel som jag tror innehöll över 99% socker?! ja, det var ju homeopatmedel förstås. Vi fick en riktigt sjuk häst som vi fick åka till atg med istället. Jag var inte alls nöjd med denna behandling. :( Det blev väldigt dyrt för oss.

Det är vanligt men många bluffare inom håranalys/iris diagnostik och levande blodanalys. Dom chansar bara och tar bra betalt.

På vilket sätt blev hästen sjuk?
Det kan vara så att h*n fick rät medecin och det blev för stark rensning...

Men jag är fortfarande oerhört skeptisk till att man på håranalys kan se tarmens funktion... däremot på blodanalysen tror jag at det funkar.

Svärmorsväninna skickade iof håranalys till USA när hon fick galopperande cancer som läkarna stod hjälplösa till. Hon blev efter en djevulsk diet frisk!

Vår häst fick magsår igen. Vi fick en del ordinationer om mat och köpte deras medel. Han fick kolik symtom och "spottade" bollar. Det var magsår igen. Han stod i vila under tiden. Det blev bra efter "vanlig" medicin. Jag vet oxå hästar som funkar jättebra på deras saker så jag vill poängtera att det här gäller bara vår häst och andra kanske har bra hjälp av homeopathuset. Vår häst blir tokig av havre så han hade stått havrefri väldigt länge men ordinationen jag fick var att havre skulle in igen. JAg var tveksam med kände att skall jag prova alternativ medicin får jag följa hela ordinationen. Det gick tyvärr inte på våran häst. Hästen som travar som en kratta liknar vår häst när han var full av magsår. Han travar som en gud nu när magsåren är borta. Konstigt men sant.

Ja, då kan det ju ha varit något som verkligen inte passade din häst;)

Liknande trådar

Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 333
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar