Travamatörer...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Miss Lion
  • Startdatum Startdatum
M

Miss Lion

Vad säger er/era arbetsgivare (för dom som har arbete) om travet...?! Att man måste ta ledigt för att åka på tävlingar, provlopp, veterinär etc etc.
Gnäller dom eller är det bara tummen upp ?
Muta med prispengarna ? :D

Sv: Travamatörer...

Jag brukar säga till gubbarna här att de ska vara glada att jag kommer in till byrån överhuvudtaget. :D

Jag får ta ledigt så lite som möjligt... Dels för att jag jobbar natt, det är inte lätt att få in någon extra som vill jobba natt på företaget, dels för att jag har ett industrijobb och det är indragningar på gång. Att vara borta mycket är som att skriva sin egen avskedsansökan...:crazy: Även om jag har en del övrtidskomp, semesterdagar o.s.v att ta ut så är det saker som man inte bara gör just nu... Och tar man ledigt så får man inte något särskilt bra bemötande tyvärr...

Hur vi löst det? Tja, mina hästar startar inte om det inte är nödvändigt på andra banor än hemmabanan (som för övrigt kör fredagar tack och lov), sambon vill åka iväg mer än mig och då hjälper hans pappa till mycket att köra, veterinär och provlopp är på dagarna så måste vi åka till något sådant får jag strunta i min sömn. Sedan får man matcha på dagtrav (och strunta i sömnen), fredagstrav och söndagstrav... Sedan hade det ju varit fint att ha hästar som enbart kunde springa på lördagarna:cool::D men så bra har vi det inte...

Jag har ju inga egna hästar utan är bara "intresserad gratis-slav" åt min stallägare som är amatörtränare...

Min arbetsgivare har hittills inte klagat över den ledighet jag tagit ut i alla fall, men jag har ju alltid möjligheten att inte följa med om det skulle vara körigt på jobbet eller så.

Oftast kompenserar jag genom att jobba över någon kväll innan eller efter och då är alla nöjda i alla fall!

Så lenge jeg har tatt igjen evt. tapt arbeidstid ved en senere anledning, eller benyttet meg av oppspart ferie så har det aldri vært klager fra noen av mine arbeidsgivere.

Hittills har det gått bra trots ett antal chefsbyten...

En fördel för mig är att jag är väldigt morgonpigg och har hjälp med morgonfodringar och utsläpp så jag får mycket mertid på morgonen. :idea:

Plus att jag har ett väldigt fritt arbete och kan boka in tid som upptagen om jag bara har nån veckas framförhållning.

I år har varit en otrolig "sjukskrivningsperiod" med mycket veterinärbesök plus att jag nu har en starthäst men ändå håller jag flexkontot balanserande på maxtid. :crazy:
Provloppen försöker jag så långt som går synka med lördagarna som är en gång i månaden.

Det enda som inte blev SÅ bra var förra veckan när jag hade glömt att det var meningen att jag skulle hänga med ut och käka med våra tyska kunder samma dag som jag planerat att köra sista jobbet innan start... :o Tyskarna fick stryka på foten för där fanns det andra som kunde ta hand om dem. :p

Det hade ju ändå inte varit tid jag fått betalt för. :angel:

Sen har vi någon typ av arbetstidsförkortning i en bank också som bara fyller på så kommer diskussionen upp börjar jag ta heldagar i stället för halvdagar när jag måste åka med hästarna... ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 270
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 423
Senast: Strandad
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar