Trav i Växjö ??

K

Konie

Är det någon aktivitet på tränings-travbanan i Öjaby - Växjö ??

:confused::confused::confused:

Sv: Trav i Växjö ??

Man kan väl träna där tror jag, finns ju en travförening där, men byggdetrav hålls bara en gång om året, slutet av juli-början av augusti brukar det vara. Det är den enda travtävlingen som finns. Jag tror dock inte det är särskilt bra att träna regelbundet där. Jag och fler med mig, tycker kurvorna är feldoserade och frestar på på benen. Men i brist på annat så...

Funderade bara lite.... Har lika långt dit som till Kalmar.... Vilka dagar tränas det där? Måste man vara medlem?

Inte en aning, men jag antar att man måste vara medlem för att utnyttja anläggningen och att det kostar någon form av anläggningsavgift. Men jag vet inte. Det finns ju ingen dusch eller så där, vad jag kommer ihåg. Tränar själv aldrig där utan åker till Kalmar eller Tingsryd.

Nästan vid flygplatsen i Växjö. Området heter Öjaby.

Öjabys bana är ingen fortkörningsbana, utan en träningsbana framtagen i första hand för unghästar. Annars hade doseringen varit större. Sen att den inte är korrekt runt om är något som blir när underhållningen av banan är så gott som obefintlig.

Men tränar man som fortast runt 1.35 så fungerar banan helt okej.
Men under 1.30 då kommer skadorna snabbt på hästarna tyvär:(

För övrigt betalar man en årsavgift som är på runt 1200-1500 har jag för mig. Och det har funnits dusch där tidigare.

/
Hasse

Visst är det farten som dödar i all träning, men nog anser jag att även unghästar bör få träna på en hyfsad rättdoserad bana om man nu ska köra banjobb (motionsjobb och grundkondition kör åtminstone jag ute i skogen). Men det är klart att underhållning av banan gör sitt till.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: MiniLi
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka