Trav i Spanien?

Sv: Trav i Spanien?

Tack!!!!! Nä jag trodde inet att Spanien hade nått trav men sen fick jag höra att det hade de visst det!!!

Måste nog ta tillbaka en del av det jag skrev.

Förvisso så är det just inga pengar att springa om men intresset verkar det inte vara något fel på..

Hittade många bilder med absolut proppfulla läktare..

AM

Det lilla jag vet är att det travas på Mallorca.
Örebrotränaren Åke Lindblom har ju både hästar och personal därifrån.
Och vad jag förstår så ägs de flesta av hästarna på den banan av samma ägare?

En av mina passhästar exporterades till Mallorca eller nånstans däromkring.
Men innan dess hade jag faktiskt ingen aning om att det travades där.

Tyvärr tror jag inte att det finns nått trav på fastlandet:(

Jag var på väg till Sevilla för att praktisera men så gick banan i konkurrs tre dagar innan avfärd. Det var bara franska hästar där då så dom fick åka hem.
Om dom inte har börjat om igen så är det nog bara mallorca som gäller.

det måste det väl bli va`? Har aldrig hört att det travas i Portugal eller Marocko, så Frankrike är ju närmst, Malta ute i havet och Italien, men dit är det ju en bit...

Har varit i Frankrike en vecka och hörde där att en fransk avelshingst hade exporterats till Spanien. Det tyder ju på att det finns eller håller på att startas upp travavel där.

Körde en häst som senare blev exporterad dit men vet tyvärr inget om hur de har det där nere.

Har varit o jobbat på Hipodromen i Malaga, lätt häftigt ställe, deras midnattstrav är inte helt fel ;)

Var i Spanien förra året. Köpte då med mig en spansk hästtidning. Med som bilaga var en DVD med två inslag, som handlade om polisrytteriet samt om trav. Eftersom jag inte kan spanska vet jag inte vad som sades, men travgubbarna var i alla fall klädda i ridstövlar när de knatade runt på stallplanerna och körde sina hästar. :)

Vet oxå att känd spansk ryttare i Granada (med PRE från Jerez) även har någon travare i sitt stall. Tror att det är franska travare o de såg väl inte ut att vara jättesnabba. Men jag kan inte så mkt om trav att jag eg är rätt person att uttala mig om det. O sen vet jag ju inte riktigt vad han sa om hästen heller, men travare var det iaf.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: cirkus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka