Trav Genen !

six feet under

Trådstartare
Jag har ett sto som har Extreme Dream som morfar ! Min man vill DNA testa henne för att se om hon bär på AA eller CA genen, är det någon här som har gjort det på sin travare eller islänning ? Det kostar 2600 kr och är säkert värt det om man ska avla vidare, men samtidigt vad gör man om det visar sig att hon har CA. Ska ner till Eskilstuna och lyssna på föreläsning om någon vecka om just detta ämne och hoppasbli lite klokare. :confused:

Sv: Trav Genen !

Jag flyttar den här till trav för jag tror att du får bättre svar där.

Görel moderator på avel

Sv: Trav Genen !

Jag har inte testat någon!
Men Extreme Dream är en fin hingst och värd att avla på i mitt tycke och oavsett om han är AA eller CA skulle jag i alla fall välja en helamerikanskt stammad hingst, en franskblandad endast om den hingsten är AA.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 778
Senast: Jamtland
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 921
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 112
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar