Trav är djurplågeri...

Sv: Trav är djurplågeri...

Vaddå Poff försvann??
Är den försvunnen från stallet eller??
Annars står den ju fortfarande i träning hos Ronny Pettersson?
:confused:

Min egen gick premis o startar fortfarande.. Hon är 8 år..

Förmodar att du inte håller på med hästar alls. Egentligen är all hästhantering djurplågeri, inte bara trav. Skulle tro att "våra" travhästar får mindre pisk än alla dressyrhästar, hopphästar, skogsmullehästar,dressyrhästarosv får. Men det glöms bort. En ridskolehäst får nog mer däng än vad alla 150 hästar, på gården där jag bor, får tillsammans på en dag. tycker du att det är obehagligt med trav. Titta inte!

Lilla humlibumlan-jag har hållit på med hästar i mer än 40 år !
Så där högg du i sten !
Det är just darför : JAG HAR KOMMIT TILL INSIKT !!!
Vad är det vi gör med dessa underbara hästar ?
De är ju alldeles för snälla-de skulle ju kunna sparka/bita oss sönder och samman om de bara ville -när vi inte sällan behandlar dem så fruktansvärt illa.
Tror du problemen försvinner om jag blundar ? ? ?

Så där högg du i sten !
De är ju alldeles för snälla-de skulle ju kunna sparka/bita oss sönder och samman om de bara ville -när vi inte sällan behandlar dem så fruktansvärt illa.

Nu har jag suttit och följt tråden, och dina inlägg. LÄGG AV! Du vet inte vad du pratar om. Jag har inte ens levt i 40 år, men jag har sysslat med travhästar i 17 år. Jag har aldrig sett hästar som har varit mer väl omhändertagna, eftersom det är elitidrottare och de är värda en hel del pengar. De som håller på med trav gör det inte för att tjäna pengar, de älskar hästar, precis som vilken annan hästmänniska som helst. Skulle man bara hålla på med travhästar för att tjäna pengar, ska man nog börja i en annan branch. Jag tycker att du ska följa med till ett travstall och se hur det går till på riktigt, och inte vara så jävla naiv att du tror på allt som sägs i ett vinklat tv-program. Och om du inte ens är öppen för att se på riktigt hur det går till, då bör du pallra dig härifrån detta forum, då du inte är välkommen här. Kan man inte komma med konstruktiva inlägg i debatten, vilket du inte gör, då kan du kvitta överhuvudtaget.

Det tar lång tid innan jag blir riktigt förbannad, men det är jag nu- på dig. :devil:

Jag tycker uppriktigt synd om dig !
Förhoppningsvis blir du mer klarsynt , då du har fått lite mer erfarenhet.
Men inte per automatik !!!
17 år är inte mycket-du har just kommit in i karusellen.

Så där högg du i sten !

Va svammlar du nu om?
Våra hästar kan iallafall tala om tydligt vad de tycker om o inte, det gäller bara lära sig lyssna o förstå dem...:idea:

Med 40 års erfarenhet tycker jag du är synnerligen okunnig o inte för att vara elak med dina inlägg tyder mer på att du är runt 20... :grin:

Öh?

Jag har arbetat som hästskötare, lärling, är nu veterinär och hästägare, B-tränare inom travet. Jag tror att jag vet lite mer om travhästar än vad du gör. och hästar i allmänhet förresten också. Vad har du gjort? Nu blockerar jag dig, du är ju totalt puckad.

Senast ändrad av en moderator:

Och dessutom har du fortfarande inte nappat på att lära dig mer om trav innan du häver ur dig? Vågar du inte?

Men då är det bra att det blir en ordentlig, seriös utredning. Om anklagelserna är sanna, tycker jag att ÅS ska bli avstängd på livstid.

Risken är bara att detta är "skitsnack", och om anklagelserna inte är sanna, bör Kalla Fakta stämmas för förtal. ÅS verksamhet och person har verkligen fått sig en törn av detta. Tragiskt om han är oskyldig, vilket jag verkligen hoppas (och tror) att han är.

Det skulle ju vara hemskt trist om det var så.
Men är det så ska det fram o han skall dömas för det, ska bli intressant att se vart det leder!
Inget de kan sopa under matta nu iallafall!!

Det spelar ingen roll om det så är tio personer som kliver fram och anklagar Å.S för djurplågeri,det måste kunna bevisas.

*kl*
Om man får spekulera lite runt detta så känner jag mig kluven i frågan.
Jag tror inte på den anonyme mannen när han säger att Åke skulle bett personalen köra med el.

Men det jag läser nu, är ju att folk träder fram (om fler gör det) och då kan anklaga honom för att ha gjort det vid olika tidpunkter och på vissa hästar och att det finns andra personer i hans närhet som är inblandade..
Det stämmer med rykten jag hört tidigare, så det förkastar jag inte utan ser fram emot en utredning som jag hoppas ska leda till att han frias med bevis, inte pga, avsaknaden av bevis.

Å andra sidan har jag hört mycket rykten om många o jag brukar ta dem med en nypa salt.. även om jag kommer ihåg dem.

Det spelar ingen roll om det så är tio personer som kliver fram och anklagar Å.S för djurplågeri,det måste kunna bevisas.

Ja, det blir ju ett problem oavsett..

Men säger 10 personer att det är så o kan gå ut med det, så är ju trovärdigheten större än ett anonymt vittne.

Som sagt, oavsett så hoppas jag det är bevisen som får tala, inte avsaknande av dem.

Istället för att vara trångsynt och spydig så vore det trevligt med konstruktiv kritik !
Att du är äldre än en annan människa betyder väl inte att du alltid vet bäst?

Mvh
Kicki (som har sysslat med hästar i olika dicipliner i snart 45 år :angel: )

Ja, det blir ju ett problem oavsett..

Men säger 10 personer att det är så o kan gå ut med det, så är ju trovärdigheten större än ett anonymt vittne.

Som sagt, oavsett så hoppas jag det är bevisen som får tala, inte avsaknande av dem.

Jo,jag håller med dig!
Trist är det,hoppas bara att det är seriösa vittnen,och inte Lisa 14år som varit på praktik hos ÅS och sett honom ge hästen en smäll!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka