Japp, håller helt med! Det var egentligen bara de två klor som sitter "längst fram" på varje tass som gick att klippa på det sättet, men då fick jag ju belönat att DET gick bra i alla fall!Fast jag tror att ni behöver lära hunden att det är okej att hålla i tassarna ändå. Att klippa utan att hålla känns som uppgjort för skador, tyvärr. Plus att det är viktigt för framtiden att hunden är avslappnad med att ni håller, pillar, klämmer och känner överallt på kroppen. Både för er skull, hundens skull, och för framtida veterinärbesök.
Annan typ av känna och klämma (mun, öron, ögon, kropp, testiklar, rumpa) går fint, det känns mest som att just kloklippningen blivit fel, snarare än att hunden har problem med att bli hanterad. Hos veterinären har han varit och blivit utsatt för alla möjliga undersökningar (han var sjuk för några veckor sedan och fick ligga inne över natten) och det gick bra, där tror jag ärligt talat att det var så mycket distraktioner runtomkring att han inte riktigt hann med att notera vad som hände (plus att han var sjuk och lite låg pga det).