tratt efter operation

J

jappisen

Min hund har blivit opererad idag och fick en tratt med hem. Hur har ni som haft tratt på era hundar gjort när dem ska dricka osv. Tratten känns stor och han kommer inet till sin vattenskål med den på.

Jag har även funderat på hur det kommer gå när han hoppar ner från sängen med den. Tratten kommer ju slå i golvet först.

Sv: tratt efter operation

Jag tror också det. Men jag fick den när jag hämtade honom och tänkte intealls på det då. Jag trodde så klart att de gett mig rätt storlek. Får se om jag kan klippa sönder den så det inte är så lång tills jag kan köpa ny imorgon

Min ena opererades igår. Han vägrar äta, dricka, pissa och skita med tratten på.

Så jag tar av honom tratten när han ska äta och dricka. Då är jag en armlängd bort och håller koll på honom så han inte kan slicka eller riva i såret.

Likaså tar jag av honom tratten när vi ska rasta. Vi går ju ändå bara koppelpromenader så han kommer inte så långt.

Skulle han försöka hoppa upp och ner ur soffa/säng skulle han garanterat slå i tratten i golvet först. Nu får han hoppa varken hoppa upp eller ner någonstans för vet, så såret inte ska ta skada Jag kan inte ha mindre heller för då kommer han åt såret för den delen också, han har ju inte fått en tratt för intet. Han är rätt så akrobatisk när han lägger den sidan till.

Så ska han nu nödvändigtvis upp i sängen till exempel så får jag snällt lyfta min 50kg klump.

:idea:

10603.jpg

Comfy_Cone3.jpg

Det finns både mjuka kragar och uppblåsbara i olika storlekar.

Jag hade tagit av tratten när han ska äta, dricka och rasta. Vissa hundar bryr sig inte om såret och då behöver de ju inte ha tratt alls så länge man har koll på dem.

Så gjorde jag också, Chivas hade tratt i somras, död och bedrövelse. Han hade tratten när jag gjorde annat eller när han skulle sova, annars var den av.

När vi kastrerade vår tik köpte vi ett bukbandage, och det funkade jättebra. Hon försökte inte ens komma åt såret.
Tratt gick inte att ha på henne.

* Jenny *

att helt enkelt ställa vattenskål och matskål för sig själv fungerade för vår hund (djupa skålar som sitter i en ställning). har man bara grunda skålar så kan en helt (vatten)fylld glass låda hjälpa hunden att komma åt vattnet.

Jag tar av tratten när han ska äta och om jag ser att han behöver dricka. Ute har vi inte tratt. Även när han legat bredvid mig i soffan så åker tratten av men när han är i övriga lägenheten så är tratten på. Jag har klippt ner den lite men jag tror ändå inte han kommer till någon avsåren.

Hur länge var era hundar trötta och slöa efter narkosen? Min hund bara ligger och vill inte ut. Igår kväll var riktigt jobbigt då han vara grydde och hade ont.

KL
beroende på var såret/ingreppet är så kan man tillverka en ballerinakjol av avdankade stolsdynor/liknande o sätta på hunden så den inte kommer åt såret.

Han har ett sår i huvudet och ett i analöppningen så tratt måste jag ha eftersom det är på två ställen. Han har äntligen börjat kvickna till:laugh: Har precis lekt en liten stund. Svansen hänger än men jag tror det är för att han är öm i analoppningen.

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 216
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
491
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 112
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 796
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar