Trasiga cavallo stövlar!

L

Luxurios

Dragkedjan på mina cavallo piaffe plus stövlar har gått sönder :cry:
Jag satt och funderade på om jag skulle lämna in dom till skomakaren eller om det är bättre att skicka dom till Cavallo via återförsäljaren...

Har hört att cavallo är lite struliga och att stövlar har försvunnit så jag vet inte om jag vågar, men de är väl antagligen bättre på att göra det än en skomakare?

Hur skulle ni gjort? :bow:

Sv: Trasiga cavallo stövlar!

Jag hade nog tagit någon erkänt duktig skomakare. Men kanske är det billigare via Cavallo?
För jag antar att de inte är så nya att det är garanti kvar?

SÅg att du bor i sthlm.
Finns en jÄtte bra i nockeby och en pÅ sÖder.
LÄmna inte in stÖvlarna till vilken skomakare som helst. Det kommer du Ångra.

Jag lämnade in mina stövlar till en sadelmakare han fixade de snabbt och bra :)

lämna till skomakare, att skicka till tillverkare tar alltid låååååååååååång tid. och man vill ju inte gärna vara utan sina stövlar! fråga i affären där du köpte dom om dom kan rekommendera en skomakare, dom brukar ha koll.

det kostar bara några hundra att byta dragkedja.

Du kan levere til skomaker. Hør med en hestebutikk om de har noen å anbefale. Hør gjerne med noen som også har erfaring med dette. Ikke alle skomakere skjønner at de må legge inn en ordentlig kraftig og solid glidelås i støvlene, så sjekk opp med noen som vet at de gjør dette først. Eventuelt bestill glidelås fra Cavallo (det går ann), og få dem til å legge inn originalglidelås. Da vet du iallfall at det blir glidelås med kvalitet!

Exakt detta hände med sonens mountain horse stövlar som han hade för träning/tävling. Dom var ca 1 1/2 år gamla men inte så mycket använda..
jag blev minst sagt förbannad och skrev ett klagomål till tillverkaren, berättade hur dåliga jag tyckte dom var och att jag minst förväntade mig 5 år användande innan dom skulle gå sönder..
Fick då ett MYCKET trevligt brev tillbaka där dom bad mig skicka stövlarna till dem.. de betalde porto och efter ca 2-3 veckor kom stövlarna..

Så mitt råd är klaga om du tycker det är befogat !!!!!!!
Tycker inte att man skall acceptera att stövlar går sönder efter ett par år, med tanke på vad man betalar för dom....

Dragkedjor är mycket känsliga. Generellt är det bara 6 månaders garanti på dem eftersom det är problem med dragkedjor eftersom folk missköter dem!

mm precis, trasiga dragkedjor beror oftast på "yttrevåld" och inte fabrikationsfel. dessutom slits dom hårt så man får nästan räkna med att byta dom minst en gång under stövlarnas livstid. mer om stövlarna är trånga och dragkedjan utsätts för hård påfrestning varje gång man rider.

som tur är så är det en enkel operation som inte kostar så mkt.:)

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 632
Senast: DarkInNight
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: MJLee
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 527
Dressyr Har köpt ett par begagnade Cavallo piaffe plus. Då dragkedjan är trasig på den ena så hade jag ändå tänkt byta bägge när jag ändå är...
Svar
14
· Visningar
3 121
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka