Sv: Trarab

Det var meckigt att hitta den:-( Och jag vet inte riktigt hur uppdaterad sidan är plus att jag sett fel, han är tydligen 4 år. Googla på Wilson Gård, du kommer du att hitta en msnuseradress. Skriv Wilson Gård i sökfältet så hittar du sidan. Jag googlade på Armani ox (ett i) och hittade till slut fram. Ayden lyckades jag däremot inte hitta alls. Endast Aydin, som är en ridponnyarab.

Skjut inte budbäraren men: Det är tyvärr inget "äkta" stall utan ett webstall. :o

Om man t ex kikar på "Armanis" "mamma" så upptäcker man raskt att det är Kaiser exempelvis.

Här är hemsidan till den äkta hingsten som heter
PA Nafal Ibn Sharim: http://www.davidson-arabians.dk/

jag kan också intyga att den hingsten på bilden är PA Nafal Ibn Sharim, har nämligen köpt häst från davidson så jag har sett denna hingst IRL ett par gånger...

*fniss*, där ser man hur det blir när en medelålders tant utan koll är ute och surfar. Visste inte ens om att det fanns något som kallades webbstall. Tyckte sidan såg mysko ut, men det finns det gott om. Mysko sidor alltså... Vet inte ens hur jag hittade de där bilderna på den de kallade Armani. Fin är han i vart fall.

Skjut inte budbäraren men: Det är tyvärr inget "äkta" stall utan ett webstall. :o

Om man t ex kikar på "Armanis" "mamma" så upptäcker man raskt att det är Kaiser exempelvis.

Här är hemsidan till den äkta hingsten som heter
PA Nafal Ibn Sharim: http://www.davidson-arabians.dk/

Misstänkte att det kunde var så!

Fallon, det är så lätt så att det blir tokigt! ;)

/Camilla

Den här svarta, med krångliga namnet då, är det en egyptisk el? Travares stamtavla kan jag lite om och ungers vizsla (hundras) kan jag allt om, men araber inget.. Nu var det inte så tråden började, men kanske moderatorn kan förlåta denna följdfråga fr TS

Aydin är av ponnymått (maxad D så han är 1cm mindre än Bella) men han tävlar /har tävlat hoppning på 120 nivå mot stora hästar och när jag såg honom så tog han samma antal galoppsprång mellan hindren som de stora halvbloden!! han har en grym galopp, hela hästen är som en studsboll ( i positiv bemärkelse) otroligt vändbar och mjuk, med en pigg framåtanda.

Han är inte helegypt men snudd på såvitt jag kan se.

Går tillbaka på en del av de Marbachlinjer som jag nämnde i ett tidigare inlägg, särskilt på moderns sida. El Abd t ex som tävlade hoppning på hög nivå i Tyskland och är far till Al Azim med 6000 godkända distanskm på tävling. Gharib har gett mkt presterande hästar i Tyskland, var bl a godkänd för Trakheneravel liksom flera av hans söner.

Så visst finns det presterande egyptiska linjer ute i Europa också.

Aydin är av ponnymått (maxad D så han är 1cm mindre än Bella) men han tävlar /har tävlat hoppning på 120 nivå mot stora hästar och när jag såg honom så tog han samma antal galoppsprång mellan hindren som de stora halvbloden!! han har en grym galopp, hela hästen är som en studsboll ( i positiv bemärkelse) otroligt vändbar och mjuk, med en pigg framåtanda.

Hon som har Aydin nu har tagit 2 st trarab avkommor efter honom. Jag har endast sett dem på bild men de såg väldigt trevliga ut.
Jag minns inte vad det var för stam på mamman till dem tyvärr.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka