Träpellets som strö

Sv: Träpellets som strö

Såg ett prisexempel på pris per säck på en sida..där kostade säckarna 65kr styck, om jag jämför det mot 1 spånbal i månaden a 65kg så skulle det inte vara prisvärt för mig i alla fall, minst 150kr dyrare för samma mängd..så lägger jag dit en femtiolapp till i månaden på det så har jag i mitt fall altså 2x65kg spån i månaden för betydligt billigare peng..eller?

Berätta gärna vad ni betalar per säck samt dess vikt/påse :D

Jag betalar 45 kr/säck för spånpellets, 65 kr/säcken för spån. Jag lägger in minst 2 balar spån per vecka och verkar nu inte behöva lägga in mer än max 2 säckar spånpellets, så jag sparar ju då 40 spänn i veckan på pelletsen.

Jag spånar en gång i månaden och hela balen på en gång ska jag tillägga.
Vill inte ha den hanteringen att spåna varje vecka heller och det behövs inte nu när bädden lagt sig..så det kanske inte skulle vara värt, altså om man inte har behovet av att behöva spåna varje vecka?

Såg ett prisexempel på pris per säck på en sida..där kostade säckarna 65kr styck, om jag jämför det mot 1 spånbal i månaden a 65kg så skulle det inte vara prisvärt för mig i alla fall, minst 150kr dyrare för samma mängd..så lägger jag dit en femtiolapp till i månaden på det så har jag i mitt fall altså 2x65kg spån i månaden för betydligt billigare peng..eller?

Vi betalar 37kr/16kg

Jag betalar 38kr för 16kg säckar.
89kr per spånbal från granngården..

Jag betalar 38 spänn för en säck á 16 kg. Halva det priset för trasiga säckar...

Granngårdens säckar är ganska små va? :)

De våra kommer ifrån är betydligt större än granngårdens..granngårdens ser ut som pluttar

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 364
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 113
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V