Transportskåp

J

jojjo_blondin

Skåp att ha i transporten. Plats för sadlar (2 st) träns osv.
Har kollat på nordbox men vi har inte riktigt 4 500 att lägga på det. Något mindre pris skulle vara uppskattat :) .

Någon som har något förlag?

Sv: Transportskåp

Jag letar som en galning jag också, men såg i ridsport att Börjes hade ENBART för avhämtning, omonterat men för 450 kr

Okej. Synd =(. Är trevligt att veta hur dom ser ut. Dock lite långt härifrån.

Jag har byggt ett tävlingsskåp själv som funkar jättebra! Det är dock för en sele men byggar man själv kan man ju anpassa helt efter sina egna behov! Av playwood 7mm och färdiga "kantmallar" man kan köpa på clas olssons så är det bara att "banka" ihop det=)

Har du hjul på det? eller står det på fyra ben.?

Har gjort ett skåp jag med. Med hjul under å allt sånt av en gammal flygplanskoffert från Försvaret. Funkar utmärkt!

Okej. Är det två hjul och två ben.?
Tog det lång tid/var komplicerat att göra?

För om vi ska göra ett eget, så ska det vara två hjul & två ben så att det står stadigt men är lätt att flytta. Dörren ska vara låsbar och skåpet ska vara målat i någon trevlig färg (typ marinblå) .

Tänkte höra om skåpet på Börjes... var i katalogen hittar du det? Jag har letat men inte hittat det. Kan du kanske tipsa mig?

Om man ska göra ett Clas Olssonskåp... vad kostar det ungefär? Är det klara skåpmallar alltså?! Det verkar ju väldigt fiffigt och lite kul att få snickra lite själv också.

Tack på förhand!

Vad jag förstår så såg _carmenzita_ bara skåpet i tidningen Ridsport och inte i katalogen.

Jepp... hon menade att hon bara sett en annons i text.

Mitt "clas olssonskåp" har fyra hjul som ska hålla för 150 kg..inte tror jag allt väger så mycket men bättre för kraftiga än tvärtom! Står stadigt och bekvämt att flytta eftersom det är fyra hjul. Med alla tillbehör kostade skåpet kanske 1000-1500kr. Inte säker! Beror på vad trät kostar och så...Jag och min pappa byggde det och var klara på några dagar. Målat i blått och mitt och hästens namn i gult på dörren, kombinationslås och ett handtag på. Skulle vara bra med flera! Jag kan ju försöka fixa en bild på det och sätta in här. Jag är mycket nöjd med det och det funkar mycket bra! Skönt att ha alla saker på ett ställe när man far och tävlar!

Kolla annonser. :idea:
Tex på Buke och Blocket.
Jag fick tag på min på Blocket ifjol. Ett hemmabyggei plåt för 1200.- Rena fyndet. :bump: :bump:

Okej. SKulle vara jättetrevligt med en bild =)=), det skulle verkligen inspirera.

"Kantmallarna" tror jag är aluminiumprofil dt är det ända som verkar rimligt.
Anpassade till 7mm plywood finns på C.O för 36-67:- beroende på strl på "vinklarna" längd 1,3 mm så det är ju bara att klippa i rätt strl med plåtsax.
Jag vet vad jag ska göra i helgen iaf :)

_carmenzita_ skrev:
såg i ridsport att Börjes hade ENBART för avhämtning, omonterat men för 450 kr

Tror att det skåpet är i plåt, och det är absolut inte att rekommendera om du ska ha det i transporten också, om din häst inte vill få tinnitus :smirk:

Har ganska enkelt och billigt byggt om ett gammalt kylskåp av lite lägre modell (i storlek som de färdiga sadelskåpen).
Vi rev ur isoleringen,lite tråkigt jobb,men enkelt.
Klädde det med en stuvbit våtrumstapet,satte på två rejäla hjul och inredde det med två sadelhängare,krokar och en stålkorg överst.
Därtill målat i marinblått.
Blev inte många hundralappar för detta skåp!!!

Nu kanske det funkar...Här är en bild av mitt skåp. Mycket ostädat men du kan ju få en idé om hur det är gjort!

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Christina/Skrivbord/sk%E5p.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Har byggt vårt av en soptunna i plast modell större. Passar exat i transporten. Bra hjul och bara att skära ut en del av framsidan till lucka och sätta fast den med gångjärn. Vi har inget lås på våran men det kan man sätta dit om man vill. Har bara en vanlig låsanordning att stänga luckan med Förstärka ryggen och sätta in sadelhängare. I toppen har vi lagt en skiva så när man öppnar ordninarie ¨sopinkast¨så kan man ha ryktsaker, träns och ett fleastäcke där. Plasten kan målas med namn odyl. Fungerar jättebra. Fick tag på en tunna billigt så kostnaden för material som gångjärn och sadelhängare blev inte mer än 500:- :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
335
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka