Transportrenovering... igen

Polly_Mulle

Trådstartare
Okej jag har bytt golv på min transport och nästa projekt blir bakluckan... Men hur gör man för att byta fjädringen till luckan. Har en Trane med den stora mittfjädern, och min fjäder är helt slut. Luckan väger BLY att lyfta upp och bromsa ner.
Sååå... Hur har/hade ni gjort??
Bytt till två hydraldämpare?
Lämnat in den på byte till ny fjäder, kostar?
Att pilla med den starka fjädern själv har jag ingen större lust med, violl gärna ha fingrarna kvar och min mekarpolare var inte heller sugen på det...
Okej, fram med era idéer!

Senast ändrad:
Sv: Transportrenovering... igen

Jag monterade till en gasfjäder på mitt Trane, vilket gjorde att jag kunde lyfta baklämmen med foten. När man släppte ner den gick den inte ända ner själv, utan stannade någon cm ovanför marken varpå man trampade på den för att den skulle ligga an. Jättebra, lätt att montera (enligt killen som gjorde det på 20 minuter) och inte fasligt dyrt (hör med Trailergruppen).

Min fjäder är ua men den gnisslar o skriker så förbaskat, någon som har tips på hur man får bort oljudet?
Monterade till en gasfjäder? Utöver spiralfjädern???

Ställer en följdfråga.

Jag har ett valerydsläp från -81. Den HAR inte någon fjäder alls, men däremot "styrning" på undersidan (där fjäder brukar sitta). Kan en gasfjäder från trailergruppen funka, eller passar de bara på trane, kylinge och brenderup?

Vad är det för skötsel på en gasfjäder?

Hmm det lät intressant... har du tel-nr eller liknande till dem? Var håller de till?

Tackar, det ska bli intressnat och höra med dem, man vill ju helst slippa bryta ryggen så fort man ska ut och åka med pålle....

Liknande trådar

A
Utrustning Har bytt till gummitmatta på bakluckan och nu är luckan mkt tyngre än innan :smirk: Antar att man kan byta fjädern ? :) Någon som har...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix