Transportkrubba Ifor Williams?

Funderar på om man skulle kunna ta bort mittpinnen och sätta upp en sån här saltstenshållare på den lilla väggen innan skötardörren …

Bifogade filer

• A5238419-51A3-4DFF-97E2-E781C521F3F8.webp
    A5238419-51A3-4DFF-97E2-E781C521F3F8.webp
    35,6 KB · Visningar: 67
Så här löste jag det 😊: liten smal krubba nu fastskruvad. Har inte provat att åka så än men det bör inte vara något som är i vägen 😊.

Bifogade filer

• DC10A4CC-AD8C-4C7F-BD6B-E8FA7E091629.webp
    DC10A4CC-AD8C-4C7F-BD6B-E8FA7E091629.webp
    84,3 KB · Visningar: 54
Så här löste jag det 😊: liten smal krubba nu fastskruvad. Har inte provat att åka så än men det bör inte vara något som är i vägen 😊.
Är du förresten nöjd med ditt sadelskåp?
Jag är sugen på att köpa ett dörrhängt men undrar lite kring hur bra sadeln får plats och hur smidigt eller osmidigt det känns att man måste ha skötardörren öppen när man ska lasta ur framåt? Och tror du det går att ha ett hösegel ovanpå eller hur högt blir det med sadelskåpet?

Är du förresten nöjd med ditt sadelskåp?
Jag är sugen på att köpa ett dörrhängt men undrar lite kring hur bra sadeln får plats och hur smidigt eller osmidigt det känns att man måste ha skötardörren öppen när man ska lasta ur framåt? Och tror du det går att ha ett hösegel ovanpå eller hur högt blir det med sadelskåpet?
Tror hösegel ovanpå kan bli tight. Jag använder nät till höger vilket funkar bra. Använder inte fronturlastningen till vardags.

Skåpet är ok. Mycket bättre än att inte ha någon sadelkammare alls. En sadel, träns, hjälm ett par täcken etc får plats väl.

Tror hösegel ovanpå kan bli tight. Jag använder nät till höger vilket funkar bra. Använder inte fronturlastningen till vardags.

Skåpet är ok. Mycket bättre än att inte ha någon sadelkammare alls. En sadel, träns, hjälm ett par täcken etc får plats väl.
Jag brukar hänga en sån höpåse i fronten men det blir så jäkla mycket spill. Segel hade varit nice, men kanske får avvakta och se om det blir ett skåp eller inte först..

Tack!👍

• Gilla
Reactions: ako
Har nu kört häst m krubban och fodrat i den. Funkar utmärkt 😊. Bild hur det ser ut med krubba o sadelskåp med stängd dörr.

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    265,5 KB · Visningar: 39

Liknande trådar

Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 518
Senast: Thera
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 542
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat