gylle
Trådstartare
Sitter och funderar hur man skall göra när det blir dags att transportera sto och föl till fölvisningen (ute i god tid jag vet men måste tänka på beställningstid). Funkar det att ha stoet och fölet på varsin sida av mellanväggen ? Vårt problem är nämligen att vi har delade frambommar alltså går det inte att köra häst i transporten utan mellanväggen i. Funkar inte heller att ha dem helt utan frambom då framtill är det tunn glasfibervägg mot sadelkammaren = enorm skaderisk om någon skulle döna in i den om man skulle behöva panikbromsa.
Vår transport finns inte på marknaden i Sverige (enbart i Tyskland), kollat med andra märken som har samma typ av frambommar och de har hela bommar att köpa lösa men tyvärr så funkar det inte då vår transport är extra bred och bredare än deras bredaste. Alltså återstår att hitta någon som i så fall kan tillverka en ny efter mått. Så därför sitter jag här och spånar på om det kan gå att köra dem på vars en sida ?
Vår transport finns inte på marknaden i Sverige (enbart i Tyskland), kollat med andra märken som har samma typ av frambommar och de har hela bommar att köpa lösa men tyvärr så funkar det inte då vår transport är extra bred och bredare än deras bredaste. Alltså återstår att hitta någon som i så fall kan tillverka en ny efter mått. Så därför sitter jag här och spånar på om det kan gå att köra dem på vars en sida ?