Transportera sto+hingst?

Mustang

Trådstartare
Stor Boggie, behörighet att dra ekipaget och snällåkande
hästar.
Är det ens mening att fundera?
Går det att transportra dom i samma, och om det är möjligt,
finns det något särskilt man ska tänka på, förrutom att binda
kort?
 
Sv: Transportera sto+hingst?

hingstvägg kanske ;) då kanske det går men det beror väl på hur hingsten är?
 
Sv: Transportera sto+hingst?

i sommras när jag och stoet skulle på kurs då åkte jag med
hon som kallar sig jjeg här på buke och hennes hingst zorro och det gick hur bra som helst i prövade att lasta dom kvällen innan vi åkte för att se så allt skulle går bra och det gick det
17 mil dit och 17 mil hem
min kuse som är rätt svårlastad gick på med en gång
tänk om hon skulle göra det nu oxå :devil: :devil:
 
Sv: Transportera sto+hingst?

Jag körde hingst o sto tillsammans minst ett par-tre ggr/månad. Band lite kortare än vanligt. Men då två hingstar åkte tillsammans, var det en s.k hingstskiva som gällde. Vi åkte till Norge så flera ggr, aldrig några problem!

Bia
 
Sv: Transportera sto+hingst?

Det beror ju helt på stoet om det skall gå. Jag vill minnas att man ej får köra sto och hingst i hop utan hingstvägg men är inte helt säker. Kolla upp det innan bara.
 
Sv: Transportera sto+hingst?

Mycket beror ju på hur dom är. Är det en hingst som är van att stå brevid ston och stot är lugn så är det nog inga problem. Men som fler skrivit innan så kan ju hingstvägg vara en bra ide. Då kan dom ju inte stå och nosa på varandra.

Lycka till

MVH Russin8
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
921
Senast: tara
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: tessan.g
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
369
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp