Sv: Transport

Inte för långt så hästen kan trassla in sig i det. Om din häst ska äta i transporten ha så långt att den når höet. Men inte mkt längre.

Ska och ska.... det beror väl på var man sätter fast det, i fronten eller i bommen eller på sidan. Hästen måste ju kunna röra huvudet relativt fritt.

I förra transporten bands hästen i väggen framför transporten, då hade vi det så pass kort att den inte kunde vända sig helt bakåt och få grimman om knoppen på mellanväggen.

Nu binder man i bommen i stället, har så att hästen kan höja huvudet och titta ut, titta lite bakåt och ta ner huvudet lite, men ganska kort så att det inte går att få in benet i grimskaftet eller vända sig så huvudet kommer runt mittstolpen där fram.

Liknande trådar

Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
282
Senast: lillan222
·
Fordon La på skojs skull in vår andrebil i släpvagnskollen med hästtransporten och fick detta svar. Enligt denna får jag dra transporten men...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Elo
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
647
Senast: misswilma
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka