Transport resa långt...

L

LisaSvensson

Hej!

Jag ska åka ner med 2 av mina hästar till Helsingborg och träna nästa helg helg.
Bor i Norrköping, så det är 40 mil resa...första gången jag kör så långt med 2 hästar.
Sen löper dock ena hästen amok när man han ska åka transport så har ni några tips om hur han ska bli lugnare?
Jag brukar lasta ur honom och gå med honom några minuter och lasta igen, men det känns inte så lockande att stanna på motorvägen och det kommer långtradera förbi i 110:/

Hur ska man täcka dom då? Fleecetäcke m. hals?
Så har ni några tips??

Kram Lisa

Sv: Transport resa långt...

Har du testat med bomull i öronen, det lugnar en del hästar. Fast det beror ju också på varför hästen löper amok ;)

Sv: Transport resa långt...

Kan bero på att han inte klarar av att åka smalt kanske? Väldigt många hästar som är oroliga pga av detta. Svårt att lösa när du ska köra två förstås.... Halv mellanvägg med plast nertill är väl det enda så fall.

Tänk på att du inte får stanna på en motorväg utan måste köra av för att stanna... ;)

Ta god tid på dig och se till att hästarna hinner vila innan träningen. Båda 2 lär vara trötta om det blir en stökig resa ner.

Skulle bara täcka dom tunnt då det blir rätt varmt med 2 i transporten. Beror ju på vädret såklart. Se till att ha ordentligt med ventilation!

Lycka till!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 716
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Jag och hästen kommer att flytta hem om två månader. Husse kör bil och hästen åker lastbil. Lastbil är bokad, men är det något särskilt...
Svar
9
· Visningar
1 850
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 055
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama