Transport hyror

S

__Stilett__

vad betalar ni för att hyra transport? dvs per gång. Inte sån där långtidhyrning.

Hur många timmar får ni använda släpet för den avgift ni ger per gång?

skulle va skoj o veta. själv har jag eget släp men förr hyrde jag alltid varje gång jag skulle tävla osv. vårt billigaste ställe här tar 90 kr för typ 4 timmar, eller 150 för mer timmar. Men vissa mackar tar ju 250 spänn för tex 5 timmar.

Sv: Transport hyror

Hyr imorn av nåt ställe som annars säljer, får betala 400:-/halvdag. Innan hyrde jag av stallägaren, då betalade jag 150:- / halvdag, men hon är tyvärr ute och åker med sin imorn.

Macken här får man betala 675:- för fem timmar...

vi betalar 250 för en heldag :) hämtar och lämnar tillbaka den när man vill bara den är ren och står på plats nästa dag :)

Har inte hyrt släp på jättelänge eftersom jag haft eget (tar själv 150kr/dygn för att hyra ut, funderat på att höja till 200/dygn)

När jag hyrde så gav jag (på vanliga stället) 100kr/dygn, på macken tog de 180-250kr/dygn, beroende på vilken mack man hyrde på. Nu tror jag att de flesta hyrsläp på mackar/firmor häromkring kostar ca 350kr/dygn att hyra...

Edit: När jag köpte min första häst 1993 så hyrde jag släp av en stallkompis, hon tog 150kr/gång för sitt.

När jag hyr ut mitt privata släp (boggie) tar jag 150 kr/dag eller gång. Längre tillbaka tog jag 100 kr. Jag tror det är som de flesta privata tar men alla mackar och andra företag som jag hört här omkring tar mycket mer. Men hon som hyrde mitt släp sist hade tagit ut allt spån men inte spolat ur mattan så det låg spån med kiss kvar i mattan. Det luktade inte gott kan jag säga. Hon får inte hyra mitt släp någon mer gång.

Jag hyr ibland om någon annan än jag ska köra och de behöver ett lättare släp. På närmsta stället betalar jag då 300, om jag hyr av en kompis (5 mil bort) betalar jag 200. (Men det gör jag bara okm jag vet att jag kommer åka förbi på väg till o från jobbet två dagar i rad).

Betalar 350 kr i dygnshyra för boogiesläp. Dock av låg kvalitet (Värmlandsvagnar med 3-4 år på nacken).

Jag har betalat 200-250 kr per dygn, 1000 kr för en vecka. Då är det olika släp och ägare, men de tar ungefär samma pris.

De få gånger jag lånat ut mitt släp har jag gjort det gratis (dum som jag är)
Jag har dock bestämt mig för att inte låna eller hyra ut mer eftersom det aldrig lämnas tillbaka i samma skick som det togs. Även om man får ett par hundra så är det långt ifrån värt det. Dessutom är det en smittorisk.
Jag tycker annars gott att det är värt 300kr för ett dygn.
Transporter är ju inte gratis.

jag lånar inte ut mina släp till andra.
skulle aldrig våga det,,,,,
lixom rädd o få det söndersparkat.

min/mina medryttare har fått låna mina släp gratis alltid, men jag tänkte sätta en summa nu för dom slits ju ändå en del. Dom ska renoveras, skattas, besiktas osv...och det kostar ju. bara att lägga på lite ny färg gick på 500 spänn nyss...för det ena släpet och typ 1000 spänn för den andra...det drar iväg fort.

kul o se vad det kostar att låna släp nu för tiden..då kan man ju typ ta ca 60 spänn/gång utan o skämmas.

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
709
Senast: Cavallo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 845
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag har varit medryttare på en häst i ca ett halvår. Jag har nu börjat upptäcka att ägaren vill ha så mycket betalt som det går för...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 477
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar