Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kostnad är okej att diskutera, men inte tips om transportfirmor. /moderatornHejsan!
Jag funderar på att importera en häst från Irland. Men då vill jag först ha lite koll på vad det kan komma att kosta m.m. Är det någon som har tips på en bra transportfirma och vad det brukar kosta? Jag bor i Stockholms området.
Varför fick ni börja om med vaccineringen? Var hästen inte vaccinerad på Irland?Vi fick även börja om med vaccineringen i Sverige, så lägg till 3x vaccineringskostnad.
Varför fick ni börja om med vaccineringen? Var hästen inte vaccinerad på Irland?
Uppgifter ni fick? Det stod väl i passet??Nej, inte enligt uppgifter vi fick. Så då började vi om enligt veterinärens råd.
Uppgifter ni fick? Det stod väl i passet??
Jag blir alltid så irriterad när folk köpt en häst/ponny som inte är vaccinerad från Irland. Det är så korkat på alla plan. Först och främst ska den inte ställas på lastbilen med andra hästar och eventuellt bära in smitta. Men rent ekonomiskt är det ju helgalet att vaccinera en häst i Sverige jämfört med Irland. Vilken veterinär som helst hade inte ens tagit betalt för vaccineringen eller möjligtvis tagit typ €10 för att vaccinera i samband med en veterinärbesiktning.
Halva Sverige var lamslaget i vintras för att en importhäst kom in ovaccinerad och spred smitta. Det är jätteviktigt att vi tar vaccineringskraven på allvar.Eh....
Är du färdig? Kom plötslig ihåg varför jag har undvikit Buke i många år....