Tränslösa bett

Mina träns och bett är inte problemet. Problemet är att hon har haft en nerv vid nosryggen som legat i kläm vilket skapde ett ”head shaking” liknande beteende. Vi har fått det fixat och nerven ska inte vara i kläm längre men eftersom hon har haft detta så länge så har det blivit ett återkommande beteende, typ som ticks för henne. Jag vet inte exakt varför eller hur det kan ha blivit såhär, det är bara vad min veterinär har förklarat för mig. Hur som haver så blir det bättre och bättre som sagt. Tänkte det kanske skulle kunna varit något för oss då det förvärras med tryck på nosryggen. Jag spänner inte ihop henne alls utan jag har så det lösaste möjligaste hålet och ingen snokrem.
Hur vet man att nerven inte ligger i kläm längre om hästen fortfarande beter sig likadant? Och om det nu är löst, hur vet man att det var det som var problemet när det inte löste det?

Hur vet man att nerven inte ligger i kläm längre om hästen fortfarande beter sig likadant? Och om det nu är löst, hur vet man att det var det som var problemet när det inte löste det?
Som jag sagt så blev det bättre, men inte helt bra. Veterinären sa att det skulle bli så för att hon gått med denna defekt så länge så att det har blivit en vana eller ”ticks”. Det blir tydligen alltid så. Som sagt så är jag ingen expert så jag vet inte varför det blir såhär men jag vet att det blir så eftersom jag hanterar det varje dag.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
583
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 032
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka