Tränsbett på tävling

Leah

Trådstartare
Jag har precis provat ut ett nytt bett till min häst som han funkar utmärkt på!

Jag har läst i WRAS regelbok och vad jag tror att jag listat ut är att det inte får vara någon port på tränsbett? Stämmer det?

Bettet som han funkar bra på är ett D-ringsbett (tredelat) med hög tungfrihet. Själva porten är slät och rundad. Det har även en kopparrulle.

Sv: Tränsbett på tävling

maila ditt distrikt och fråga, gärna med en bild på bettet, så talar de om för dig om det är tillåtet :) Ev frågar dommaren...

Sv: Tränsbett på tävling

Kan du inte lägga in bild på det här? Låter inte som någonting som jag tror är godkänt men...

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: Vogue
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka