• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PontiLove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 166
  • Visningar Visningar 24 521
Sv: Träns!

hubertus classic kandar med specialgjord extra bred nosgrimma
Bild012.jpg

Snyggt med rundsytt, men du, Nosgrimman ser hemsk ut till det tränset:angel:
Allt är så mjukt & fint, så kommer en jättestor nosgrimma mitt i allt.
men smaken är som baken;)

Varför ha så många träns???Jag har två olika träns och två olika bett! Det räcker! Man behöver inte ha ett träns för hoppning och ett för dressyren och ett för fälttävlan och ett för "slit och släng" och ett för vanlig träning för tränare!!!! Spenderar bara en massa onödiga pengar på det också!!!
Man kanske gillar att köpa träns, och sen så är det mkt behändligare att ha ett träns som bettet som man ska använda sitter på istället för att måsta ta lös ett annat bett och sätta på ett nytt. går ju mkt fortare att bara ta tränset och tränsa..

Bryter av stiltränden i den här tråden en aning.. *hehe* :devil:

15718487.jpg

15718610.jpg

15718469.jpg

Samma träns i lite olika vinklar.
Har matchande tyglar till nu också! :D

Åhhhh vill haaa :love: men ett rött med svart foder!!!
Var kan man köpa / beställa???

Varför ha så många träns???Jag har två olika träns och två olika bett! Det räcker! Man behöver inte ha ett träns för hoppning och ett för dressyren och ett för fälttävlan och ett för "slit och släng" och ett för vanlig träning för tränare!!!! Spenderar bara en massa onödiga pengar på det också!!!

Nej igentligen inte, men jag har det i alla fall! :angel:

Eftersom att jag var på en föreläsning av någon hästtandläkare som sa att man inte ska rida på samma bett 2 dagar på raken (skavsår eller nått tror jag var anledningen), så istället för att hålla på å byta bett hela tiden skaffade jag 1 hopp, 1 "dressyr", 1 skogen/annat å så 3 olika bett till... Funkar jättebra!

hm.. verkar lite konstigt. Det måste väl ändå vara bättre att ha ett bett om det är det enda som passar?

du verkar inte ha så bra koll på dressyrmodet... ^^

det ska liksom se ut så, ju bredare nosgrimma ju bättre!
:cool:

Du, jag får faktiskt hålla med smultron där. Även om jag tycker om breda nosgrimmor, så tyckar jag nog att din blir lite "klumpig" till det tränset....:angel:

du verkar inte ha så bra koll på dressyrmodet... ^^

det ska liksom se ut så, ju bredare nosgrimma ju bättre!
:cool:

Såklart jag vet att att ju bredare nosgrimma ju snyggare, men sen så tyckte intej aga tt den nsogrimman passade specielt bra till resterande av tränset^^, men det är vad jag tycker, som sagt smaken är som baken.

om du kollar på tex briar så har han ett likadant kandar.

det är så det ska se ut i dressyren 4-5 cm nosgrimma och rundsytt. det är det som är modet, vare sig du gillar det eller ej. :angel:

hm.. verkar lite konstigt. Det måste väl ändå vara bättre att ha ett bett om det är det enda som passar?

eftersom olika bett och nosgrimmor trycker på olika ställen/olika hårt så är det bättre att växla än att bara ha ett enda. använder man bara ett så blir det samma tryck hela tiden och då uppkommer skador lättare.

sen är dte ju självklart att man måste se till hästen, vad just den mår bäst av.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
920
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 854
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka