Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Lillen ska få sitt första träns och jag vet inte om ponny funkar eller om han måste ha shetland. Han är stor för att vara wm och inte av den gracila typen.
Min hade ponny, men han var ganska stor. 1,20 hög och ganska kraftigt byggd, dock med nätt huvud. Vi behövde i alla fall aldrig göra extra hål i hans träns, så det måste ha passat ganska bra utifrån de hål som redan fanns, vilket aldrig har hänt med varken min större welsh-korsning eller min nuvarande new forest, som har lite för stora huvuden för att kunna ha ponny, men där cob egentligen blir för stort.
Du får nog helt enkelt köpa och chansa på att kunna byta. Och räkna med att behöva köpa ett extra pannband. Min WM på 120 cm hade ponny, min hälften WM och hälften sekt B på 125 cm har ponny oftast men på innersta hålet på sidostyckena. Båda behövde större pannband.
Min WM på 121 cm hade ponny, men fick ofta göra extra hål i nosgrimman. Hon låg nog precis på gränsen för shettisgrimmor gick precis att knäppa, samtidigt som många ponnygrimmor blev på tok för stora.
Vad har den i grimma förresten, där kan du ju få lite ledning? Här är det "liten ponny" typ i grimma. Dvs man kan inte bara köpa en ponnygrimma och tro det ska funka, de flesta är för stora. Shetland är för liten. Men om man hittar de där ponnygrimmorna som är lite små i storleken blir det perfekt.
Kläder & Bli fin Jag använder också ricinolja. Tar på med tops och duttar ut det. Blir det för kladdigt så använder jag en fransborste för att jämna till...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.