Träns och kandar-tråd

Sv: Träns och kandar-tråd

*KL* Wohoo! Igår kom mitt nya kandar från Mia Sunnman. Det blev en droppformad 6 cm bred nosgrimma, men inte lika extremt droppformade som hon brukar göra, utan en lite rakare variant. Pannbandet är ett OS, men för övrigt är kandaret komplett från henne. Supernöjd! :love:

*kl*
Vad finns det för träns som är
-Rundsytt/halvrundsytt
.Svängt nackstycke med öronfrihet samt sytt i ett stycke, ej utanpåliggande rem för nosgrimma.
-Bred nosgrimma gärna droppformad med mjukt foder i svart på svart träns.
-Svängt pannband med stora stenar.
-Tygelhakar.

Hööks har ett gm träns som är rundsytt och stämmer hyfsat, - dock har det inte nackstycket jag vill ha! Tips på modeller? :)

jag har spanat på både BR och dyon faktiskt, men inte hittat ngt som tar alla krav tycker jag :/ har ni något namn på modell? Dyons nackstycken är de jag vill ha :) men nosgrimmorna har inte varit nog breda tycker jag? BR hade lackade nosgrimmor om jag minns rätt på de jag annars hittade som föll i smaken..

*KL* Wohoo! Igår kom mitt nya kandar från Mia Sunnman. Det blev en droppformad 6 cm bred nosgrimma, men inte lika extremt droppformade som hon brukar göra, utan en lite rakare variant. Pannbandet är ett OS, men för övrigt är kandaret komplett från henne. Supernöjd! :love:

Hur snyggt som helst!:d

*delvis kl*

Jag är jätteglad för mitt kandar från Hööks, pannbandet har jag bytt och tagit från deras Culmore-träns. Nackstycket är nog det bästa som jag har sett eller använt, det är supermjukt och lägger sig väldigt bra bakom öronen. Även nosgrimmans knäppning är toppen, finns många betydligt dyrare träns/kandar som har mycket sämre. Lädret är mer än ok för sitt pris. Har träns från både Schumacher och Döbert som jag inte är speciellt nöjd med, drömkandaret från Passier har jag inte råd med :p ;) :)

Bild3_zps3d977871.jpg

+ aprilia och Calvaro. Tack så jättemycket! Det glädjer mig verkligen att höra, är såå nöjd! :D

Ser fint ut! Går det att göra om det till träns genom att ta bort sidostycken eller blir det konstigt?
Nosgrimman var superfin :)

Jag var inne och tittade på Culmore-tränset för ett tag sedan. Men tyckte att det var klumpigt och otympligt :( dessutom ej utbytbar nosgrimma.

Det passar honom verkligen som handen i handsken! :love:

Deimion: Supersnyggt! :d

*kl*
Forsythia från dagens tävling, invigde vårt "nya" kandar (PS of Sweden-träns som gjorts om till kandar med en stångrem lagd över nackstycket)
10155137_10151944856360951_4533941784225034869_n.jpg

Var ditt det bruna, rundsydda med svart fodring? Såg bild på det på fb:D

Nej. Jag som alltid drömt om rundsytt valde faktiskt bort det nu när det blivit så inne. Mitt är brunt med en ljusare rödbrun fodring och normalsmala remmar för övrigt. :)

*delvis kl*

Jag är jätteglad för mitt kandar från Hööks, pannbandet har jag bytt och tagit från deras Culmore-träns. Nackstycket är nog det bästa som jag har sett eller använt, det är supermjukt och lägger sig väldigt bra bakom öronen. Även nosgrimmans knäppning är toppen, finns många betydligt dyrare träns/kandar som har mycket sämre. Lädret är mer än ok för sitt pris. Har träns från både Schumacher och Döbert som jag inte är speciellt nöjd med, drömkandaret från Passier har jag inte råd med :p ;) :)

Bild3_zps3d977871.jpg

Han passar så himla superbra i det! Precis lagom bred nosgrimma i mitt tycke. :love:

*delvis kl*

Bild3_zps3d977871.jpg
Verkligen supersnyggt!

Tycker det där är ett jättefint och prisvärt kandar.
Han är så snygg i det.:)

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Utrustning Den andra blev full och vi shoppar på. 😅Fyndade ett SD kandar för 1000 kr, vanliga priset är 3000 kr. Hur nöjd som helst och testade...
92 93 94
Svar
1 869
· Visningar
155 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka