Träns med smala remmar?

-Catherine-

Trådstartare
Jag har upptäckt att min pålle ser helkonstig ut i träns med breda nosgrimmor och remmar. Nu är jag på jakt efter träns med nätta remmar och smala nosgrimmor. Nosgrimman skall vara en engelsk eller en kombinerad där man kan ta bort snokremmen utan att det blir en ful ögla kvar.

Jag har hittat ett träns på Hööks som jag gillar, faktiskt ett riktigt billigt också (169kr). Dock är det lite sisådär i lädret (inget att förvånas över kanske iom det låga priset) så nu skulle jag vilja hitta ett träns som håller lite rejälare kvalité i materialet...dock utan att spränga min budget på 500kr :p

Går det ens? Och isf; vad letar jag efter för sorts träns då? :)

Senast ändrad:
Sv: Träns med smala remmar?

Jag köpte ett sånt träns från hööks när jag köpte min häst, det höll för daglig användning i 1½ år :D

Kolla beg? Stübben/kieffer/zaldi ligger lågt i pris. De första är min favorit och kieffer kan vara hur bra som helst men det finns även budget varianter som är rätt tråkiga. Zaldi har jag ingen erfarenhet av men nya ser det trevligt ut. :laugh:

Ja, håller man efter det så kan det säkert hänga med ett bra tag. Det är väl mer så att det känns lite halvmeckigt i lädret, inte sådär härligt följsamt som t.ex min vänninas Dyon (visserligen en orättvis jämförelse, men kanske poängen framgår ändå :p). Jag skulle vilja komma i närheten av den känslan iaf :)

Tack för bra tips, begagnat är absolut ett alternativ. Jag skall hålla utkik efter dessa märken :)

Min lilla syster har ett sånt träns från hööks för 169 kr . Det funkar perfek för henne har nog haft det 1 år nu . Vi smörjer våra saker en gång i månaden ganske och det har varit perfek hittentills .Det är snyggt , smidigt , billigt , hållbart , så vad mer kan man begära . ? :d

Jag var också på jakt efter ett träns med smala remmar då mitt sto har litet nätt huvud och ser bara dum ut i brett..

Så hittade jag i mina gömmor ett Globus Fancy II som såg riktigt nätt ut på henne :) snyggt dessutom med dekorsömmar och hakar.
nosgrimman är inte särskilt bred heller.
finns i både svar och brunt.

b8200935631PMf83e.jpg

Oj, det där var mkt smakfullt måste jag säga :)
Jag skall hålla utkik efter ett sånt, absolut!

Det här kommer låta vansinnigt efter att du sagt att du vill ha kvalitetsträns, men jag gillar Börjes kandar (den extra remmen är bara att ta bort). Det har smala remmar med - vad heter det, såna där inåtvända spännen som inte syns. Och engelsk nosgrimma. Nästan gratis är det också, 185 kr inkl två tyglar. Jag har haft ett sånt i flera år och det håller bra - men visst, det är ju inte sånt där superlyx-läder förstås...

Liknande trådar

Utrustning Jag tänkte köpa ett nytt träns till min bamse-häst men det var visst svårare än vad jag trodde att hitta fina träns i x-full och...
Svar
5
· Visningar
2 633
Senast: Lydia
·
Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: FadeAway
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett snyggt träns i mörkbrunt till ett fullblod som är mörkbrun och långt smalt huvud. Helst vill jag ha bred...
Svar
11
· Visningar
2 530
Senast: -moa-
·
G
Utrustning Letar ett träns, men skulle behöva hjälp då jag inte hittar det jag söker.. Är en nordsvensk som ska ha tränset, har x-full i...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: freike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka