Träningstips?

Linda123456789

Trådstartare
Känner att inspirationen tryter nu under vintern och hoppas på att någon kan komma med träningstips som kan variera vardagen för oss.. finns tyvärr inte mycket snö eller många backar och vanligt tvåveckorsschema ser liknande ut: dressyrpass styrka, kondition ute, lättare dressyrpass skogen, dressyrpass elasticitet, lugnt pass ute, dressyr lyhördhet ängen, "lyftabenenpass" skogen, markarbete, arbete vid hand, skrittpass ute, dressyrpass skogen, intrvallträning ute, lugn jogg, dressyrpass skolor.

Kanske inte träning men trickträning med klicker? Det tycker jag kan vara skit roligt speciellt när det är kallt och tråkigt ute.

Grimskaft promenad? Stärker bandet mellan er samt att ryttaren får lite motion också;) Bra tid att träna stanna/gå/jogg osv också, älskar att gå med hästen:heart

Kanske inte träning men trickträning med klicker? Det tycker jag kan vara skit roligt speciellt när det är kallt och tråkigt ute.

Grimskaft promenad? Stärker bandet mellan er samt att ryttaren får lite motion också;) Bra tid att träna stanna/gå/jogg osv också, älskar att gå med hästen:heart
Har inte kunskap inom klick, men bra tips om att ta upp trickträning nu när väglaget är som det är det är ju hemskt roligt! Om du har kunskap inom ämnet.. har du tips på bra "pauser"? Min jobbar gärna effektivt korta stunder men tappar intresset om vi håller på en stund. Och med energinivån han har behövs mer stimulans än vad han kan uppnå på den stunden...det är synd, för både jag och han tycker det är roligt en stund. Jag vill förlänga den stunden men han blir lite som en rastlös 2-åring. Inte nog med stimuli.

Jag har väldigt begränsad kunskap inom klicker, har endast gjort lätta saker.

Har han motivation till att tricka, tycker han det är roligt? Tycker han bäst om godis belöning, klapp och gos belöning eller kanske gå iväg en stund och sen ta nya tag?

En del hästar kan bli riktigt trötta och nöjda av lite hjärnstimulans mer än kroppsligt.
Jag brukade ta ut min dam på riktigt lång promenader och gå och rida typ 50%, gå i grimskaft och träna på stanna, gå och jogga i samma takt som mig, sen sitta up och ta en gallopp sen av igen och göra samma. Var riktigt kul och min dam älskade variationen hon visste liksom inte vad som skulle hända nästa steg. Men om din är piggelin kanske det blir värre;)

Om han släpps ut i ridhus brallar han runt själv? Effektivt isåfall :angel:

Jag har väldigt begränsad kunskap inom klicker, har endast gjort lätta saker.

Har han motivation till att tricka, tycker han det är roligt? Tycker han bäst om godis belöning, klapp och gos belöning eller kanske gå iväg en stund och sen ta nya tag?

En del hästar kan bli riktigt trötta och nöjda av lite hjärnstimulans mer än kroppsligt.
Jag brukade ta ut min dam på riktigt lång promenader och gå och rida typ 50%, gå i grimskaft och träna på stanna, gå och jogga i samma takt som mig, sen sitta up och ta en gallopp sen av igen och göra samma. Var riktigt kul och min dam älskade variationen hon visste liksom inte vad som skulle hända nästa steg. Men om din är piggelin kanske det blir värre;)

Om han släpps ut i ridhus brallar han runt själv? Effektivt isåfall :angel:
Bra tips att variera arbete från hand och ridning under passet. På så vis kan vi ju hålla igång en stund han är inte den som springer på egen hand, han vill helst ha mig med sig. Men att variera promenad/jogging med trick och ridning kan bli hur bra som helst! Tack för inspirationen

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: fio
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 560
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 482
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama