Träningstävling med titthinder

S

speedygirl

Är det dumt att annordna en sådan tävling i hoppning på höjderna i L:C höjd för ponny och 80cm för häst. En del kommer att vara titthinder och en del inte.

Sv: Träningstävling med titthinder

nä varför skulle det vara dumt?
det är ju jättebra att få träna på titthinder!!!

håller med tant agda! jättebra idé!! skulle gärna se att det var ännu mer sånt hos oss!

Jag skulle vara överlycklig om det fanns sådana träningstävlingar här i trakterna, för det är vad jag (eller pollen) behöver träna på.

MEN oftast så är det ju inte med titthinder så man bör kanske ha med det i propositionen? Ifall någon på en väldigt tittig häst ska göra "tävlingsdebut".

Nej det är det väl inte?!
Men det vore kanske bättre om det fanns i typ "LE" för ponny också, och en meter för häst. Så både orutinerade och lite mer rutinerade får träna :)

man får se till att träna mkt hemma på titthinder....
sen finns det tävlingsplatser som är (ö)kända för sina titthinder, så då får man se till att åka dit om man vill träna på sånt....

Men jag tänker då på lite mer titthinder som inte finns ute på tävlingarna direkt. Koner typ mellan oxer, presennig på hindren, mur för det finns inte så mycket av det ute på tävlingarna, ja inte här iaf, ej heller grindar och plank hinder.

Kan nog komma på något.
Får väl ta lite bilder ochvisa sen hur det såg ut och om det va uppskattat hos ryttarna och även va hästarna tyckte om det.

Jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg till mig?

å ja förstår nog inte riktigt vad du menar....så då är vi två om det!

Du skrev ju så här till mig:
"Man får se till att träna mkt hemma på titthinder....
sen finns det tävlingsplatser som är (ö)kända för sina titthinder, så då får man se till att åka dit om man vill träna på sånt...."
Som svar på:
"Nej det är det väl inte?!
Men det vore kanske bättre om det fanns i typ "LE" för ponny också, och en meter för häst. Så både orutinerade och lite mer rutinerade får träna "
Då förstår jag inte vad du svarar på liksom?

jaså du menar så......mitt svar var inte riktat speciellt till dej utan var mera allmänt........

Nej, tycker det är en jättebra idé som alla andra sagt också :P Det är ofta jätteroligt, men om inte annat så är det juh bra träning för hästen!! Då kanske den inte tittar på vanliga "titthinder" på tävlingar...:banana:

jag tror att den som skrev tråden redan bestämmt sig för att det är bra eller inte då tråden är från 2005....

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Grazing
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 884
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka