Träningsschema för denna häst

danilo

Trådstartare
Hej! Jag funderar kring en 160 hög, sjuårig vallack som har stått p.g.a. skada i ett år fram till hösten. Sedan dess har han gått sporadiskt i skogen, d.v.s. ingen direkt träning utan mer "håll-i-gång". Nu kommer han ridas oftare, ca 4 ggr/vecka (mer om någon månad). Förhoppningsvis ska han ha bra med muskler och kondition till våren/sommaren. Någon som har lite koll på hur man lägger upp träningen på en lagom nivå, som inte gör att det blir för tufft men får honom framåt? :)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 674
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Sirap
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka