Träningsredskap

P

pippi27

Jag använder mig av klicker vilket numer är ganska så vanligt.
Dessutom så kör jag mycket med en laserpekare. Använder den till att styra hundarna till just rätt plats. Ex, ta upp rätt skor, öppna rätt låda, rätt strumpor mm.mm
Tydligen är det inte många som använder laserpekare, får ofta frågor om hur den används.
Tycker att den är ett kanon hjälpmedel tillatt få hunden att utföra precisa uppgifter!

Sv: Träningsredskap

Låter intressant!! Är det en sån här vanlig billig laserpekare som man kan hitta på Clas Ohlsson?

Hur lärde du hunden att förstå laserpekaren? Min hund verkar inte ens se den lysande pricken.

Japp, en billig liten grej, knappt 100-lappen.

Det var inte så svårt att få hundarna att fatta att dom ska kolla efter pricken. Först ett bra kommande som betyder "leta efter den där röda pricken nu" , jag börjar med att stänga ute hunden ur ett rum, lägger ut en del favoritgodisbitar här och var på golvet, tar in hunden som får sitta fot, pekar på närmaste godisbit och säger ordet. Kan ju ta ett tag innan hunden koppla vad det handlar om, men Frilla har fattat det hela nu. Säger jag "pricken" så vet hon vad som gäller.

Köpte en laserpekare då jag kom på att det kan vara bra i en del träning. Men Indra blir helt tossig av pricken och struntar i vad jag pekar på, hon ska bara jaga den. Så jag har lagt den på hyllan och ska ta fram den igen när hon blivit äldre och se hur det går då.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 415
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 289
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 712
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
3 210
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama