Träningsklocka

Sahara

Trådstartare
Hej! Kan ha lagt denna tråd fel, admin får flytta den isf.
Jag är ute efter en Träningsklocka som även visar ridning. Har något tips? Hittar inget märke som visar ridning. Hoppas på tips!

Jag undrar om jag förstod det rätt om fitbit blaze när det stod "connected gps", att den då inte har inbyggd gps, utan att man måste koppla ihop den med telefonen för det? Någon får rätta mig här om jag har fel.

Vet inte om det finns någon träningsklocka som har ridning som alternativ, men vet att flera sportappar har det, och att man till många av dessa appar även kan koppla pulsband om det är det man är ute efter också.
Borde ju bli förmånligare än klocka iaf.

Om jag själv skulle vara på jakt efter en klocka att ha även när jag rider så skulle jag nog ta en med gps'en inbyggd, men det är ju min tanke det.:)

Jag undrar om jag förstod det rätt om fitbit blaze när det stod "connected gps", att den då inte har inbyggd gps, utan att man måste koppla ihop den med telefonen för det? Någon får rätta mig här om jag har fel.

Vet inte om det finns någon träningsklocka som har ridning som alternativ, men vet att flera sportappar har det, och att man till många av dessa appar även kan koppla pulsband om det är det man är ute efter också.
Borde ju bli förmånligare än klocka iaf.

Om jag själv skulle vara på jakt efter en klocka att ha även när jag rider så skulle jag nog ta en med gps'en inbyggd, men det är ju min tanke det.:)

Tack för svaret!! Kollat på Garmin men de har igen med ridning. Då blir det missvisande när man rider...
Främst är jag intresserad en med steg, sträcka, 'kalorier, toch färg display.
Vet någon Träningsklocka där man kan ladda till någon som man kan ladda ner appar? Typ Endomondo?

Jag har inte Fitbit blaze men däremot Fitbit charge. Den har inbyggd pulsmätare så den mäter rätt antal kalorier oavsett vad jag gör. Ska jag gå ut på promenad startar jag appen men styrketränar jag eller rider så startar jag klockan och synkar den sen med appen för att få ut rätt värden. Synkar jag min motion och träning mot appen så får jag rätt värden istället för ett ungefärligt värde som det gärna blir om man inte använder pulsmätare. Den har även stegräknare.

Den är enkel och bra tycker jag! Har snart använt den konstant i 1 år.

Oj vad jag är trög... men den vore toppen. Är ute på promenad just nu, men kommer med frågor sen! Tack för svaret!

Jag har inte Fitbit blaze men däremot Fitbit charge. Den har inbyggd pulsmätare så den mäter rätt antal kalorier oavsett vad jag gör. Ska jag gå ut på promenad startar jag appen men styrketränar jag eller rider så startar jag klockan och synkar den sen med appen för att få ut rätt värden. Synkar jag min motion och träning mot appen så får jag rätt värden istället för ett ungefärligt värde som det gärna blir om man inte använder pulsmätare. Den har även stegräknare.

Den är enkel och bra tycker jag! Har snart använt den konstant i 1 år.
v Vad

En kompis till mig har Polar A360 och den funkar på ungefär samma sätt som Fitbit tror jag . Även den har inbyggd pulsmätare i armbandet.

Jag kör Apple Watch. Till den kan man ladda ner alla möjliga appar, typ Endomondo som jag tror har ridning?
Har ju den som vardagsklocka också för att få med vardagsmotionen (puls, antal steg och kalorier), och kör separata träningsappar för specifik träning.

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
38
· Visningar
880
Senast: Lickety
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
346
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka