Träningsbilder

Aningsfull

Trådstartare
Tänkte dela med mig av lite nya träningsbilder, var länge sen sist. Och när man dessutom haft äran att bli fotograferade av en duktig fotograf blir det ju ännu roligare.
Foto: Ninni Österholm (Red_Chili här på buke).

Kombinationen gravidslö tjockmatte och energisk dvärgpinscher är alltid lyckad.

Photo_18942_708171.jpg

Duktig voffa
Photo_18942_708177.jpg

Läggande under gång. Ajja bajja på mig som tittar bakåt men hon har en tendens att inte vilja lägga sig så fort det blir kallt ute så jag ville kolla att hon verkligen låg kvar.
Photo_18942_708179.jpg

Linförighet
Photo_18942_708507.jpg

Photo_18942_708509.jpg

Vad tycks? Är hon inte ganska duktig? Hur som helst har vi hemskt skoj när vi tränar och man får skratta mycket. Det är det viktigaste. Så länge båda parter kan säga att dom haft roligt under ett träningspass är det ju inte så himla viktigt hur det gick i övrigt. :D
Men då är väl jag och min DP typ Flum united. :angel:

Sv: Träningsbilder

Bara att gratulera till en lyckad träning.Kör hårt:)

Vi ska tävla. Egentligen var mitt mål att tävla redan säsongen som var men då åkte jag ju till Norge osv.
Men nästa säsong är målet att ta LP1. Borde inte vara nåt större problem. På träning gör hon i princip alla moment 10-mässiga varje gång nu. Men vi har kvar att träna in apporten. Jag har liksom gladeligen förträngt att den finns så länge att jag inte kan göra det längre, speciellt inte om vi ska ta LP1 till våren. :angel:

Men jag håller på att klicka in den nu och har kommit så långt att hon i alla fall griper med munnen över apporten när den ligger i handen på mig. Men det kommer nog snart. ;)

Det är så knäppt det där. För 2:ans apportering kan hon utan problem. Sitter fot, jag kastar, säger apport och hon hämtar och lämnar tillbaka.

Men att bara ta en j*vla apport ur handen på mig vägrar hon. :p

Det var den finaste DPn jag sett, så välmusklad och fin (nu har jag ju inte sett så många..men ändå!)

Lycka till på tävling!

Vi ska tävla. Egentligen var mitt mål att tävla redan säsongen som var men då åkte jag ju till Norge osv.
Men nästa säsong är målet att ta LP1. Borde inte vara nåt större problem. På träning gör hon i princip alla moment 10-mässiga varje gång nu. Men vi har kvar att träna in apporten. Jag har liksom gladeligen förträngt att den finns så länge att jag inte kan göra det längre, speciellt inte om vi ska ta LP1 till våren. :angel:

Men jag håller på att klicka in den nu och har kommit så långt att hon i alla fall griper med munnen över apporten när den ligger i handen på mig. Men det kommer nog snart. ;)
Åh gud så spännande! :bump:
Jag håller tummarna för er, och räknar med en väldigt detaljerad tråd Med massvis av bilder när ni varit ute och tävlat!;)
Tycker att Julie är helt underbar, och hon är så duktig-och blir Ännu duktigare när hon är så liiiten också!:p

Jag planerar att debutera med valpis i lydnad till våren också (efter han fyllt 10 mån. alltså)
Men nu har vi kommit lite på efterkälken-men ska försöka komma ikapp nu.

Det är så knäppt det där. För 2:ans apportering kan hon utan problem. Sitter fot, jag kastar, säger apport och hon hämtar och lämnar tillbaka.

Men att bara ta en j*vla apport ur handen på mig vägrar hon. :p
PRECIS samma 'problem' har jag med valpis med, och det där j*vla tuggandet också!!:devil:

Senast ändrad:

Vad fin hon ser ut :)

Ser ju ut att platsa i utställningsringen också :idea:

Lycka till i lydnaden framöver, men hon ser ju superfin ut på bilderna! Så det blir säkert inga problem!

Lydnad är kuuul! :bump:

Fan vilken kontakt!!!! :bow: Sån vill jag ju också ha...fast det lär jag ju inte få eftersom jag inte tränar :angel: men ändå

/Jenny

Tack så mycket. :)

Vi har ställt ut henne en del. Bästa resultatet har väl varit CK på internationell utställning men visst vore det skoj om hon kunde kamma hem nåt cert. :angel:
Men då kanske man måste vara lite mer aktiv än mig med att ställa också. Det här året blev det en enda utställning. :angel:

Sen siktar vi såklart även på att tävla officiellt i agility och gå anlagsprovet i viltspår. :idea:

Fan vilken kontakt!!!! :bow: Sån vill jag ju också ha...fast det lär jag ju inte få eftersom jag inte tränar :angel: men ändå

/Jenny

Tackar! :bow:
Ja kontakten är väldigt fin. Den har vi fått mycket beröm för. Men då har jag börjat i den änden också och tränat otroligt mycket kontaktövningar med henne redan från start, och sen lagt in större krav på position osv.
Det är ju bara att börja träna, det är skoj. :)

Jag ska ju ha barn nu om 2 månader så jag skulle tro att det kommer att gå bort lite träningar för mig just efter det, men jag hoppades på att kunna debutera i maj ungefär och då är utomhussäsongen igång.

Jag är dock osäker på när säsongens första tävlingar hålls. :o Men det är en del tävlingar inomhus här uppe i början/slutet av säsongerna.

imponerande att du kan röra dig så mycket :). hade en gravid kompis (7:e mån) här igår och hon var stor som ett hus.

Jag tror att jag är lyckligt lottad. :bow:
Men eftersom att jag vet att jag inte lär vara lika rörlig så länge till så har jag lovat mig själv och hundarna nu att varje dag det är varmare än -10 ska vi promenera minst en timme utöver dom vanliga rastningsrundorna och träningarna. Bra för mig att hålla mig i form inför förlossning, och hundarna klagar aldrig. :D
Blir det däremot kallare än -10 klarar inte greyhoundens tassar några längre promenader och Julies öron blir som Rudolfs mule efter för lång tid ute. :o :rofl:

Dock ser jag till att promenera där hundarna kan springa lösa hela promenaden för mitt promenadtempo är inte lika raskt som vanligt. :angel:

Ska du träna/tävla lydnad med gravidmage får du låna en större hund. Snart lär du ju inte se din lilla längre... :D ;)

Ser kanonfint ut!

Ser jättefint ut!

Håller tummarna för er inför tävlingssäsongen :)

Ska du träna/tävla lydnad med gravidmage får du låna en större hund. Snart lär du ju inte se din lilla längre... :D ;)

Ser kanonfint ut!

Kan säga att jag är tacksam för dom där jätteparabolerna hon har på huvudet, för det är ungefär det enda jag ser sticka fram under magen nu för tiden. :rofl: Jag ser inte så stor ut på bilderna (trots att det bara är 9 veckor kvar nu) men magen är i alla fall stor nog att skymma större delen av sikten neråt. :rofl:
Insåg också på senaste träningen att jag tyckte att hon gick så sjukt bra i position och så säger någon "men vad långt fram hon går". Så jag böjer mig framåt och kikar ner för magen och insåg att hon hade ju rätt. :o Så helt lätt är det inte att träna med gravidmage om man inte har koll på var man har fötterna. :D

Hon gillar dock inte alls att det bänglas i mattes mage. Hon älskar att ligga på min mage i TV-soffan men nu när bebis börjat röra sig mer ser hon bara besvärad ut och lomar iväg efter ett tag. :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 542
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 457
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023