Tränings-/skolväska?

Adelente

Trådstartare
Hej!
Enda sen jag började plugga på universitetet så har det blivit ohållbart att ha med två väskor till skolan, alltså då en träningsväska och en skolväska.. Pendlar en bit och gymmet ligger mellan hemmet och skolan så känns ovärt att åka hem om när gymmet ligger där jag bytar från tåg till buss,
Så jag har försökt hitta den bästa kombinationen men inte lyckas så därför vänder jag mig hit!

Jag letar efter en inte allt för stor träningsväska som gärna (inget måste) även har fack till typ surfplattan & någon skolbok! Gärna ganska diskret!

Någon som har något tips? :confused::p

Jag har en sånhär http://www.naturkompaniet.se/the-north-face-base-camp-duffel-m-1
fast i minsta storleken som är något billigare. Är supernöjd med den, men då använder jag den mest till helgresor. Den har ett invändigt fack i locket där en surfplatta skulle få plats och något mer :) Lagom stor väska, finns i flera olika färger, men kostar ju en del för en student såklart, dock är jag så nöjd med den så jag ändå vill tipsa!

Såg även denna som verkar vara liknande fast något billigare http://www.naturkompaniet.se/marmot-longhauler-duffle-small

Gillar man North Face-duffeln så har Stadium en kopia som prismässigt är mer studentvänlig. ;)

Hur menar du med diskret @Adelente ? Inga stora tryck? Mer vardags- än sportväska? Sobra färger? Budget?

Personligen hade jag nog hellre satsat på en vettig ryggsäck om tanken är att bära runt mycket på väskan. Både Haglöfs, Osprey och Dakine har ett gäng varianter i olika storlekar som nog hade kunnat funka. Det finns garanterat liknande modeller i lägre prisklasser som hade gått lika bra.

Har själv en skidryggsäck på 35 l som skolryggsäck och det är verkligen guld värt att slippa släpa på alla tunga böcker samt dator i axelremsväskor och/eller tygkassar i skolan och på väg till/från plugget (pendlare).

Tack för svaren!

@Septicemia ja precis inga stora tryck eller så! :)

Det får nog bli en ryggsäck, känns som att det är lite skonsammare mot ryggen än vad en axelväska är. Blir ju en hel del konkande på böcker och skit! Får nog ge mig ut på väskjakt, har en del sportbutiker häromkring som antagligen har något som påminner om de ni tipsat om!

Tack för svaren!

@Septicemia ja precis inga stora tryck eller så! :)

Det får nog bli en ryggsäck, känns som att det är lite skonsammare mot ryggen än vad en axelväska är. Blir ju en hel del konkande på böcker och skit! Får nog ge mig ut på väskjakt, har en del sportbutiker häromkring som antagligen har något som påminner om de ni tipsat om!

Låter som en bra idé, man har bara en rygg :up: och det finns en uppsjö varianter att välja på, i alla prisklasser och färger.

Fördelen med de etablerade märkena är att de ofta finns i herr/damstorlek vilket kan vara värt att tänka på om man är lite kortare och upplever ryggsäckar som klumpiga.

Ett tips är att ta med lite av det som du vill ha nerpackat när du kollar på väskorna. Typ skrymmande saker som skor, handduk m.m. så blir det lättare att se hur mycket plats du verkligen behöver.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 928
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Tänkte skriva anonymt men det fick bli såhär ändå, det är inte så noga. Hoppas någon orkar läsa även om det blir lite långt. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: Skjøldur
·
P
Övr. Hund Som det ser ut nu så kommer jag ensam att flytta till Kalmar höst -08 för att börja en 3årig utbildning. Jag har varit sugen på hund...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Ishtar
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama