M
Maskrosor
Hej alla glada, skulle behöva lite hjälp, jag rider en C-ponny * tror jag att han klassas som* i alla fall ägaren till ponnyn har kört ponny-trav med honom, och nu är min fråga, han kan inte galopp från skänkel och dessutom är han ganska rund om magen, typ för mkt kilon som han nog gott skulle kunna jobba ner, undrar hur jag ska få honom i bra kondition, han kondition är väl inte jätte säms men som sagt så skulle ha behövas få bort lite kilon, han är min medryttarhäst och jag har ridit honom lite hit & dit alltså inte varge dag i veckan, men hade tänkt börja rida honom mycket oftare nu, ägaren till hästen rider bara en eller två gånger i veckan, när hon rider/kör honom så brukar hon inte skritta lr travar speciellt länge, utan kör fullt på med honom, det kan väl knappast vara bra för honom så lite som han går.
Men till frågan:
Hur ska jag lägga upp ett bra schema för pållen, skulle gärna vilja lära honom galoppera från skänkeln, alltså från mitt kommando. Så.. Någon som har tips på hur man tränar kondition med en Ponny som ej kan fatta galopp från skänkel!?
Men till frågan:
Hur ska jag lägga upp ett bra schema för pållen, skulle gärna vilja lära honom galoppera från skänkeln, alltså från mitt kommando. Så.. Någon som har tips på hur man tränar kondition med en Ponny som ej kan fatta galopp från skänkel!?