M

*mathilda*

Hur ofta tränar ni för instruktör? Vad är målet med träningen? skulle ni vilja rida oftare/mer sällan för instruktör? Vad är det bästa med just din häst och din instruktör? Tränar ni hemma eller hos tränaren? Vad är den störsrta anledningen till att ni rider lektioner eller inte gör det?

kul att veta hur folk ser på detta med träning
:bump: :banana: :bump:

Sv: Träning

1 gång/vecka dressyr och 1 gång/vecka hoppning, för samma tränare.
Målet med träningen är att utvecklas och att kunna göra bra resultat på tävling.
Självklart skulle jag vilja rida oftare (om man bara hade råd och möjlighet....)
Det bästa (hmm...skulle kunna lista 100 saker...) med min tränare är att hon är grymt engagerad, klurig, ihärdig, konsekvent, positiv och självklart att hon gillar min häst och tror på oss :bump: och alltid är glad och trevlig och gör mej glad och motiverad!

Jag tränar hemma där hästen står uppstallad.
Största anledningen är förståss för att det är KUL och väldigt motiverande att se att man kommer någonvart och har mål att sträva mot :)

Senast ändrad:

Jag och min pålle är obotliga skogsmullar och naturromantiker båda två. Rider ändå ett dressyrpass i veckan (ca 35-40 min) för dressyrtränare i syfte att få hjälp med att ge oss båda så goda fysiska förutsättningar som möjligt, och utveckla lite grann av finlir i ridningen.

*mathilda* skrev:
Hur ofta tränar ni för instruktör? Vad är målet med träningen? skulle ni vilja rida oftare/mer sällan för instruktör? Vad är det bästa med just din häst och din instruktör? Tränar ni hemma eller hos tränaren? Vad är den störsrta anledningen till att ni rider lektioner eller inte gör det?

kul att veta hur folk ser på detta med träning
:bump: :banana: :bump:

jag rider 1 gång/vecka för tränare 1, och varannan vecka för tränare 2. så varannan vecka rider jag 2 ggr för tränare...

Målet och anledningen med träningen är att utbilda 5 åringen vidare och tävla på hobby nivå, samt att utvecklas själv i min ridning förstås. Måste träna för att vara motiverad och behålla målriktningen i min ridning, är inte intresserad av bara mullande.

för tränare 1 tränar vi hemma hos mig, och för tränare 2 tränar vi på anläggningen där tränaren arbetar.

det bästa med mina tränare är att de har en filosifi jag respekterar och ser upp till, och att de är mycket tydliga och konsekventa i sin träning, och 100% engagerade.

tränar en gång i veckan ibland mer.. tränar hemma hos min tränare, tränar för henne för att hon tänker lika dant som jag gör.. sen rider jag en del för andra tränare på träningsläger.. funkar väldigt bra...sen prövar jag gärna andra tränare ibland men jag tycker att man sk ahålla sig med en tränare som nr 1 och sedan kunna komplettera med andra för att få lite tips och så ibland och inte hela tiden byta tränare för att de inte gör underverk direkt..

målet med träning är att bli bättre på tävling.. utan att tävla skulle jag heller inte ha ridit längre..

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 420
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info