Träning under vintern

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare trav_malin
  • Startdatum Startdatum
T

trav_malin

Ja som sagt, hur tränar ni era tävlingshästar under vintern? jag emna vi som inte har travbanan inpå stalldörren.
Jag bor på en fin gård men vi har 8mil till Åby för att träna där, och ingen travbanan hemma. Jag har mian skogsvägar och grusvägar att köra på, har en fin rak väg som jag har som rakbana, jag longerar också och rider. Men....
Nu under vintern de går ju inte att trava, det är ju fruset överallt..:(

Vi åker i genomsnitt en gång i veckan och tränar på Åby när det är fruset, men jag jobbar lite oregelbundna tider med så inte alltid jag är ledig när min sambo kan åka med (kan inte få på långvagnen själv på transporten,så vi måste vara två,om jag inte ridtränar förståss)

Jag undrar hur ni andra bär er åt under vintern. Lastar ni era hästar och åker?

Sv: Träning under vintern

Vi tränar mycket mer på banan nu än när det inte är fruset. I värsta fall motionskör vi på en vall, den "ger efter" lite även om det är fruset, men det blir många turer till banan, själva har vi inte möjlighet att alltid få våran bana hemma att fungera...

Sv: Träning under vintern

Vi har 3 banor att köra på och alltid någon av dom är bra att köra på. Annars kör jag mycket långt på vintern och styrka skritta i branta backar är bra tycker jag när det är hårt.

Liknande trådar

Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka