Sv: Träning & Tävling 2011
Oj då, för att vara trådskapare är jag väldigt dålig på att uppdatera
Förra helgen var det dags för årets sista tävling, andra tävlingen någonsin för Cuben. Anmälde oss till Trail & Western Horsemanship på D-nivå, var debut för Cuben i trail. Väl på plats fick jag storhetsvansinne och efteranmälde oss även till C-nivå i samma grenar
Ska det göras, så ska det göras ordentligt
I Trail C gick vissa delar av banan riktigt bra, men i backningsmomentet in i ett L för att sedan Sidepassa ut ur L:et, samt vid grinden, blev det lite för mycket velande då Cuben var mer intresserad av vad som hände på läktaren. Resultatet blev 5:e placering av ca 10 starter, helnöjd med detta
I Trail D var det nästan exakt samma moment som felade, vilket man tycker att jag borde kunnat rätta till då jag var förberedd på dem, men nervositeten tog nog överhanden, då även jag är ganska grön på Trail... Utanför placering, ca 10 starter.
Western Horsemanship C var höjdpunkten på dagen! Mönstret satt rätt bra, och railworken gick över förväntan, då Cuben bara gjort 1 railwork tidigare i sitt liv. Små missar man kan jobba på, men kändes bra. Resulterade i en 2:a placering av ca 7 starter
Western Horsemanship D känndes också bra, mönstret flöt på bra och railworken likaså. Dock blev Cuben rädd när vi blev omridna under galopp i railworken och hoppade till och tappade allt, men vi lyckades ändå ta en 2:a placering även här, av 5 starter...
Summa sumarum var det en bra avslutning på en för oss kort tävlingssäsong (fy för brutna ben!) och vi vet vad vi har att jobba på inför nästa år.
Det tråkiga är att jag eventuellt kommer leta efter ett nytt hem till Cuben inför nästa år p.g.a. flera orsaker, men endast om jag kan hitta någon som kan ta tillvara på hans potential och som vill ha en underbar häst att jobba vidare med och gärna fortsätta tävla honom...