Träning på skånes terrängbanor

P

Porcellus

Ni som är iväg och tränar mycket terräng, hur går ni tillväga? Har ni en tränare som anordnar träningen eller hör ni med klubben som äger banan om de ska ha en träning? Eller var får ni reda på när det är träning? Min tränare bor i stockholm och kommer inte ner hit så ofta så jag får hitta en annan lösning nu.
Jag är väldigt sugen att komma igång såfort marken tillåter, debutanten på Gärds känns nu FÖR nära med tanke på ringrostigheten efter den långa vintern. Mitt mål i år är att besöka så många banor i skåne som möjligt och få lite rutin på mig och min häst men jag vet som sagt inte vart man vänder sig.

Någon som kan ge tips?

Sv: Träning på skånes terrängbanor

Ta kontakt med antingen en tränare eller någon ansvarig för resp bana och hör om det finns träningstillfälle som du kan hänga med på. Eller hör med din tränare i Stockholm om h*n kan rekomendera någon här nere.

Vi tränar för Anna Hassö och har därmed möjlighet att få hjälp på både Gärds bana och banan på Skönabäck i Skurup. Är du intresserad av träning så ska vi ha terränginspirerad inomhusträning den 27/3 i Bollerup och ev utomhus på Gärds den 28/3 för AH. Pma din mailadress så kan jag maila info till dig :D.

//Sita

Du har ju en träningsbana i Önnestad. Visserligen får man nästla sej in för att få rida på den men tex genom AH kanske det kan gå ;)
Ev ska de ha en träningsfälttävlan där i vår.
Du har nära t Vinslövs bana. AH kör träningar där också liksom på de flesta andra banor.

Du kan också välja vilken tränare du vill och kontakta denna, de har träningar på de flesta banor någon gång.

De flesta banor har också en hemmatränare.

Tack så mycket allihopa! Förresten så fick jag mig en tränare av en ren händelse häromdagen=) Så nu ska här tränas!!!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: cassiopeja
·
Fälttävlan Hej! För 5 år sedan gick jag en utbildning där det bla ingick terrängträning och jag fick också möjlighet att ta grönt kort i...
Svar
10
· Visningar
3 843
Senast: Gnapp
·
Fälttävlan Jag håller i motiverande syfte på att lägga upp tränigsplaner för när hästen kommer tillbaka från sin påtvingade exil (kommer hem i...
Svar
10
· Visningar
1 162
Senast: rubytoo
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka