Träning med 2½-3åring!

I

Ida

Hej hej!
Min pålle är ungefär 2½år nu och jag har börjat rida på henne nyligen men inget regelbundet så. Bara ungefär 10-15min. Nu kan hon skritt och trav (och stanna och svänga förstås med).

Nu står hon hemma och jag bor i lkpg där jag pluggar, men efter jul har jag tänkt ta med henne hit och börja arbeta lite mer med henne. Hur skulle ni lägga upp träningen i början? Hur många dagar i veckan ska man göra vad osv. :bump:
Har tänkt ut o gå med henne mycket, tömköra och longera för att få henne att bära sig o bygga rygg muskler..
Är rädd för att göra för mycket, då allt gått väääldigt lätt hittills.

Hon fick dessutom föl i somras, var inte meningen såklart. Hade ingen aning om att hon var dräktig när jag hämtade hem henne, men så snart vi förstod hur det låg till har vi matat på henne som bara den.
Så både hon och fölet mår toppen och det syns inte alls på henne att hon fått föl för inte så länge sedan.

Vill gärna ha tips och råd!

Sv: Träning med 2½-3åring!

okay.. Inga svar än:p
Men vad tror ni om jag lägger upp en veckan ungefär på detta viset:

Måndag - Vila
Tisdag - Promenad för hand i skog o mark ca40min.
Onsdag - Tömköra ute eller i paddock ca30 min.
Torsdag - Rida ut ca 15-20min. Bara lugnt o inget krävande alls.
Fredag - Vila
Lördag - Longera ca15 min, med chambon när jag vant henne vid den.
Söndag - Rida ca 15-20 min.

Och så göra detta 2 veckor sedan vila en vecka under en tid. Se hur mkt hon orkar o växer osv.. Och självklart ha en längre viloperiod då och då när hon behäver det. Sedan löshoppa och så när det finns möjlighet.

Vad säger ni gott folk?:D

Hejsan!