Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så härligt! Den här tiden på året är det verkligen underbart att cykla!Tog mig en cykeltur igår och är så glad för det! Mina gamla damcykel visade sig bara fungera på 2:ans växel och i högre hastigheter så började det skaka... Men de har asfalterat många av grusvägarna här ute så det flöt på bra. Cyklade en runda som jag tycker mycket om genom byarna på ca 9 km . Ska be om hjälp att serva cykeln så att växlarna funkar igen. Att den skakar/vobblar, kan det vara barnstolens fel? Eller vad ska man kolla? Den har vält en hel del av blåst när den stått ute så jag funderar på om något hjul blivit lite skevt annars.
Ja vi är inte så strömlinjeformade jag och min tantcykel med barnstol. Men vill jag cykla snabbare får vi väl fundera på en ny cykel framöver. Älskar verkligen att cykla och jämfört med att börja springa igen känns det bra mycket bättre i kroppen! Även om jag vet att jag kan få ont i knäna av att cykla för mycket också, så jag får ta det varsamt med igångsättningen.
Så härligt! Den här tiden på året är det verkligen underbart att cykla!
Åh jag funderar på om jag ska börja cykla lite jag med, för att få lite variation i träningen nu under graviditeten. Måste bara kolla om det finns luft i däcken, troligen inteTog mig en cykeltur igår och är så glad för det! Mina gamla damcykel visade sig bara fungera på 2:ans växel och i högre hastigheter så började det skaka... Men de har asfalterat många av grusvägarna här ute så det flöt på bra. Cyklade en runda som jag tycker mycket om genom byarna på ca 9 km . Ska be om hjälp att serva cykeln så att växlarna funkar igen. Att den skakar/vobblar, kan det vara barnstolens fel? Eller vad ska man kolla? Den har vält en hel del av blåst när den stått ute så jag funderar på om något hjul blivit lite skevt annars.
Ja vi är inte så strömlinjeformade jag och min tantcykel med barnstol. Men vill jag cykla snabbare får vi väl fundera på en ny cykel framöver. Älskar verkligen att cykla och jämfört med att börja springa igen känns det bra mycket bättre i kroppen! Även om jag vet att jag kan få ont i knäna av att cykla för mycket också, så jag får ta det varsamt med igångsättningen.
Tjoho, vad roligt att du är tillbaka!Jag har vågat mig tillbaka till gymmet igen efter 10 månaders uppehåll! Är själv vaccinerad och det var rimligt folktomt på plats. Tanken är att göra något av en omstart och följa Starting strength-programmet. Det är ett mycket simpelt nybörjarprogram med baslyften. Med halverade vikter från i fjol så var det jättekul att se att tekniken är kvar hyffsat i alla fall.
När jag läser sådant där förstår till och med jag tjusningen med att ha löpning som sin huvudsakliga träningsformJag skulle egentligen ha vilat idag men vi har en alldeles underbar morgon här! Och snart väntas det regn sägs det. Så jag var ju bara tvungen att passa på! Sprang en kort runda i skogen vid havet. Näktergalen och skogens andra fåglar sjöng, solen gassade, det luktade skog och tång. Harar och råbockar korsade min väg. Alldeles, alldeles underbart...
Jag kan (eller kunde i höstas och innan) bränna 1000 kcal på 45 minuter på spinning. Men då snackar vi maxpuls, inga pauser, och dit kommer en inte förrän efter minst 45 minuters upptrappning. Så själva passet som helhet blir ju inte så. Låter som upplagt med deras skylt att alla som går deras pass och kanske mäter förbränning ska känna sig dåliga, och de som inte gör det kanske får känna sig bra men de lär ju tyvärr överkompensera intag av kcal ganska mycket? Överhuvudtaget tycker jag att att "marknadsföra" sig med kcal-förbränning är jävligt dåligt. Det ska inte vara poängen med träning.Jag brukar parkträna med ett gäng och samma tid så är det en organisation lite längre bort som har en stor skylt med sig där det står ”1000 kcal på 45 min”. Idag såg jag dem i en annan park. Det låter ju helt befängt? Dels är väl kcal förbränning väldigt individuellt och dels undrar jag vad tusan det skulle vara för pass. I min erfarenhet bränner jag ca 300 kcal på ett vanligt träningspass (nåväl, enligt sportklockan) och kanske 500 ett riktigt tufft cardio pass på en timme. 1000 kcal på 45 min låter som ren fantasi och galenskap?!
Kul med ett så pass konkret mål! Negativa är definitivt det bästa sättet att öva upp dem på har jag fått lära mig av div. PT:s, så det på väg uppär ju toppen om du kan pyssla lite med det så länge och öva upp både styrka och muskelkontakt. Ett alternativ är att ställa upp en stol under och ta lite hjälp av benen (först båda och sedan bara det ena medan det andra får hänga fritt bredvid stolen som skjutits åt sidan lite).Mannen fick en pull-up bar/chinsstång i födelsedagspresent i höstas och jag satte då målet att kunna göra en pull up när 2021 är slut.
Jag har aldrig kunnat göra en, inte ens när jag tränade 10pass i veckan kunde jag göra en..
Konstaterade snabbt att jag inte kunde böja på armarna det minsta och tänkte beställa hem ett gummiband för att få lite support. Corona = det band jag ville ha var slut precis överallt.
Spola fram till idag och jag fick hem ett band igår. Tog för säkerhets skull ett som i styrka skulle ta hela min kroppsvikt.
Satte upp det och kan nu böja 3cm på armarna
Klarar 3 negativa pull-ups med hjälp av bandet och har idag konstaterat att det inte bara är teknik som totalsaknas utan även "vingarna" (tror ni förstår vilka muskler jag menar). Hur har jag kunnat gå ett helt liv utan att använda dessa?
Jag har ju trots allt tränat väldigt mycket under stora delar av mitt liv.
Återstår att se om det blir en pull - up på nyår eller inte.
Usch, sådan marknadsföring skulle få mig att springa åt andra hållet - av så många anledningar! Har du nån koll på vad för sorts träning det rör sig om?Jag brukar parkträna med ett gäng och samma tid så är det en organisation lite längre bort som har en stor skylt med sig där det står ”1000 kcal på 45 min”. Idag såg jag dem i en annan park. Det låter ju helt befängt? Dels är väl kcal förbränning väldigt individuellt och dels undrar jag vad tusan det skulle vara för pass. I min erfarenhet bränner jag ca 300 kcal på ett vanligt träningspass (nåväl, enligt sportklockan) och kanske 500 ett riktigt tufft cardio pass på en timme. 1000 kcal på 45 min låter som ren fantasi och galenskap?!
Låter som att det kanske är en sådan klocka som jag har (Garmin Vivomove HR), min ser precis ut som en analog klocka och jag får ofta komplimanger för den. Folk blir SÅ förvånade när jag säger att det är en pulsklockaHar haft iPhonen på mig hela dagen idag och igår. Igår fältdag på jobbet som ändå mest var stillasittande i båt och 2,5 h bilresa. Men det blev 8 km gått ändå. Idag har jag mest kört bil och sen gått lite normalt här hemma samt kört åkgräsklippare. 5 km tydligen. Lite förvånande må jag säga och det ökar suget lite att skaffa en smart klocka. Särskilt efter att ha sett svärmors klocka som var riktigt stilig i vitt och såg ut precis som en vanlig klocka.