Asa_S
Trådstartare
Hur är det på era klubbar när det gäller att anmäla sig till olika träningar, specificeras det vilka förkrav som gäller för resp grupp/tränare? Jag har precis varit och tittat på en hoppträning för en extern tränare som gör sitt första besök på klubben och blir ganska överraskad över hur denne tilltalade vissa av eleverna. Bl a var det ett ekipage som tävlar för klubben men som inte såg ut att ha speciellt stor erfarenhet av markjobb. Tränare ville att de skulle rida en specifik övning på ett ställe i uppvärmningen och det såg inte ut som om de någonsin gjort det förut i mina ögon iallafall och ponnyn gick inte heller i sådan form att det fanns anledning att tro det innan de skulle börja. En av instruktionerna från tränaren var att ryttaren skulle sluta lata sig och det fanns fler i samma stil, även mer användbara instruktioner uttalades stundom i ganska brysk stil.
Uppenbarligen hade tränaren förväntat sig mer grundkunskap av vissa av ekipagen men av det jag läste i klubbens info för anmälan sa inget om kunskapsnivå utan det fanns bara en kort info om vem tränaren var, samt att träningen var för klubbens hoppryttare. Dessutom känns det ändå inte som att man löser en kunskapslucka genom att vara oförskämd.
Själv vill jag gärna veta i förväg vad tränaren förväntar sig för kunskaper hos både mig och min häst så att jag kan välja att inte anmäla mig om vi inte är där ännu. Hur brukar det fungera i era klubbar med detta?
Uppenbarligen hade tränaren förväntat sig mer grundkunskap av vissa av ekipagen men av det jag läste i klubbens info för anmälan sa inget om kunskapsnivå utan det fanns bara en kort info om vem tränaren var, samt att träningen var för klubbens hoppryttare. Dessutom känns det ändå inte som att man löser en kunskapslucka genom att vara oförskämd.
Själv vill jag gärna veta i förväg vad tränaren förväntar sig för kunskaper hos både mig och min häst så att jag kan välja att inte anmäla mig om vi inte är där ännu. Hur brukar det fungera i era klubbar med detta?