Träning för gammelponnyn=)

L

LillOhlsson

Igår var vi till Bollnäs med Cross, 20 år:)
Han har tävlat MSVA-B tidigare men har nu inte varit ute på ca 4-5 år men vill inte bli pensionär än så vi har hittat en tjej som ska prova träna och tävla honom, än så länge går allt bra:)
Så igår var det dax att se hur han reagerar på att få komma ut på terrängen igen:rofl:
Han blev vad är rätta ordet? galen?
Han gjorde lufthopp på lufthopp å spraka bakut å dona. Men han sög tag riktigt fint i hindren och hoppade jätte bra:)

Lite kort finns det också=)
Det är min syster Diana som rider

FT4.jpg

FTTT.jpg

FT8.jpg

FT.jpg

Suddig bild tyvärr:(

Sv: Träning för gammelponnyn=)

Tänkte även lägga någon dressyrbild på den nya tjejen och Cross

cross016-1.jpg

cross010-1.jpg

Så fin!! :D Verkade jätte glad att få komma ut på terrängen igen. Min kompis red vår 20-åriga ponny som oxå gått Msv, ut på terrängen! Dom gillar det!

vad roligt för diana att få fräsa runt på sin lilla räserponny igen.
Hon ser ut o trivas, han med för den delen!!

Japp dom tyckte det var jätte kul=)
Det var påväg att bli några race men diana hann stoppa det i tid;)
Nästa gång ska hon rida på vanligt tränsbett:P får se hur det går. men vi måste prova för vi funderar om han sparkar så mycke pga bettet, försöker komma ifrån liksom. Så det är lika bra att prova;)
Får se hur det går:D

Wiiie: Ja dom gillar det verkligen=)
Vi var ut med den andra gammeln, eller han är iuf 17 men har inte tävlat på ca 4 år han heller så han är gammal från tävlingbanan, och han höll på att hoppa ut skinnet kändes de som;)
Hm.. är eran ponny någon man vet vem det är? tänkte eftersom den också gått Msv och är i samma ålder som Cross?
Syrran tävla som mest 98-00.

Åh han e ju såå fin !! Han e sig verkligen lik!!
Japp å jag tävlade han typ 00-02!!
Hoppas nu liltjejjen klarar av han så han kan få komma ut igen!! =)
Kram!!

Har hon inte jaktkandaret längre i terrängen? tänkte att han krullar ju ihop sig ganska mkt på pelhamet!?!

Ja kan man lugnt säga att han är=) hehe
Ja det går bra än så länge så rullar de på såhär så kommer dom nog kunna starta någon FT iaf:)

Nej jaktkandaret stannade hos er i gbg när vi köpte tillbaka honom:P så vi rider oftast på tränsbett nuförtiden, han går bättre på det:)

Aha...de har jag missat! Att de va kvar hos oss alltså!! ja men det e ju bra så länge det funkar att rida han på vanligt bett ju!!!

Japps det är de nog för vi fick inget med iaf.:)

Mm fast vi får se hur det går i terängen, vi rider iaf på de i både dre, hopp och när vi rider ut, får se om det funkar.:)

Ah okej men det e ju kanon att det funkar så bra nu då =) han kanske börjar bli gammal haha ...Nä de kommer han aldrig bli =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka