träning efter längre vila?

M

morgonzo

Vad skulle ni rekommedera för träning och hur intensivt/ofta, för en häst som vilat pga spricka i benet (som nu läkt)from majtom aug.

Har själv tänkt passa på och "börja om från början" med fokus på lösgjordhet och sedan bärighet (och dessutom fokusera på min sits), och då får vi nog börja i skritt :angel: för att allt ska bli rätt.

Är det ngn här som provat att bygga upp sin häst genom övningar enbart i skritt och varierande tempo i skritt, blir hästen uttråakd eller ska man variera med lite andra gångarter?

Lite tips, ideer?

Sv: träning efter längre vila?

tränar man enbart i skritt kan man ju rida mkt i skogen(första tiden) sen senare rida på banan i volter och skolorna öppna och sluta skänkelviktning....bakdelsvändning/framdelsvändning gå över bommar/cavaletti m.m...allt sånt tränar ju din balans och sits oxå och gör hästen smidigt och lösgjord

Liknande trådar

Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
4 314
Senast: mily
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: fio
·
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: anhe
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 234
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur