C
Cassandra
Hej. Jag har en stor 06-a som kommit från lösdrift nu i november. Det är min egen uppfödning och hon är mkt väluppfostrad och trevlig, men hon förvandades till ett monster på lösdriften så jag blev tvungen att flytta henne. Hon står nu på stall, men är naturligtvis ute dagligen. Hon blir tömkörd ca tre dagar i veckan , både inne och ute i skog och mark och så är vi med och löshoppar, detta brukar vara 2 söndagar i sträck -vila en osv. Personligen tycker jag att det känns som lite mkt träning för en så ung häst, men hon ÄLSKAR att "jobba" och är mkt trevligare till humöret om vi gör något varannan dag. Kan jag fortsätta så här eller ska jag minska på träningen? Jag blir orolig eftersom hon växt fort , och jag vill att hon ska hålla. Jag ska tillägga att hon inte brukar få hålla på mer än ca 10-15 min i tömmarna i ridhuset eftersom hon jobbar så mkt under den lilla tiden, hon går i samling och trampar under sig väl, och det är inget jag strävar efter, hon går alltså så på SLAKA tömmar utan någon som helst inverkan från mig. Men hon njuter och det är det jag tycker är märkligt.. det syns verkligen att hon stortrivs och hon är en dam som visar tydligt när något inte passar...
Hjälp mig , vad ska jag göra? Ska hon få fortsätta jobba eller ska jag komma på något annat att göra? Hon måste dock fortsätta att få göra något varannan dag för hennes skull.. och min med kanske
Hjälp mig , vad ska jag göra? Ska hon få fortsätta jobba eller ska jag komma på något annat att göra? Hon måste dock fortsätta att få göra något varannan dag för hennes skull.. och min med kanske