E

>emelie<

Utvärdering! Hur gick det för er? Banan bra eller dålig? Vill veta vad ni tycker så lägger jag in mina små tankar sen :angel: Lägg gärna in era bilder från tävlingen om ni vill!!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tranemo!

Jag är jätte nöjd med min årsdebut. Började dressyren hyfsat tyckte jag (dommaren var av en annan åsikt som tur va:angel: )
Hoppningen klantade jag till det och fick 2 nerslag. Och sedan i terrängen gick hästen så bra, fick lite tidsfel men hon hoppade som en gud:love:

Ang banan. Kan börja med dressyr banan, den tyckte jag var bra förutom PLASTSTACKETET som lät när hästarna skvätte grus på det (har en ganska ljudrädd häst:smirk: )
Hoppbanan tyckte jag var bra och höll förvånadsvärt bra (red på slutet)
Terrängen blev ganska slirig på slutet i allt regn men det var ju lika för alla. Banan tyckte jag höll lagom mycket svårigheter för att vara första på säsongen.

Lyckades undvika fotografen eftersom jag red i princip sist:smirk:

Så hur gick det för er andra??

Jodå, det gick grymt bra fram till terrängen, hann knappt rida fram, 7 minuter fick jag:mad: Hade fått uppgiften att de var 20 min sena efter kraschen, men icke då, startade två minuter efter utsatt starttid så hästen var varken uppvärmd eller vaken när vi gick ut. Hoppade uselt och galopperade ännu sämre, en riktig slow starter som behöver väckas innan start. I stressen glömde jag korta läderna också, hoppläder en hel terrängbana är ingen hit för någon av oss.:crazy: Nya tag till vinslöv om en vecka, då jäklar!

Detta var min andra fältävlan så det gick väl hyfsat!
Min häst var liiiiite rädd för domaren i ridhuset så där gick han inte nära,trodde väl det var några monster som satt där.:crazy:

Hoppningen gick jag nolla men det var så lågt så det nästan var omöjligt att riva.:angel: (hoppade dubutant)
Och terrängen gick jag nolla i också, kanske något tidsfel.:) Hoppade terrängen jättebra, var verkligen härligt att flyga fram!:love:

Terräng barnan var lite upptrampad och lerig, men det kan man ju förstå eftersom det regnade hela tiden, och det var många tävlande före mig...

jo det var en fin fd landsalgsponny som kraschade....... alla som såg det sa att det gick åt h*ete för fort.... ja tror den tjejen har kraschat nån häst förut oxå....... men de gick bra tillslut med båda förutom en hjörnskakning.

ang banan så tyckte jag att lösningen för den där hemska leran vid speten var kass. de hade ju satt upp ett träd mitt upp i allt utan att meddela ryttarna..

Jag tittade bort precis innan de gick omkull, men hade tidigare observerat att det gick alldeles för fort med för lite kontroll, så tyvärr var jag inte förvånad.:(

Jag hade lyckan att va den ryttare som blev stoppad ute i terrängen vid hennes krasch :crazy: Men det gick fint ändå!

Det gick helt ok för mig, red sist i 100-klassen. Det enda dumma var att jag hade 45 min mellan hoppningen och terrängen så jag hann i princip bara byta skydd och mina kläder och så var det upp igen och rida :crazy:

Hade väl typ 60 straff i dressyren, ett pet i hoppningen och ett jävligt stopp i terrängen (han skulle bara jävlas lite med mig och stannade på en vanlig pallisad!!!)

Bilden kommer senare

Det var likadant när jag var i Tranemo, för några år sedan. Det blev riktigt stressigt mellan hoppningen och terrängen, det var bara att skynda och byta utrustning och sedan starta.

Tråkigt när det blir så tycker jag, dom borde ju kunna lösa det.

Här kommer min bild iaf :D

IMG_1450.jpg

Det dög tycker jag! Jag tävlade debutant Dponny eftersom det var första starten för iår och andra gången vi var på en terrängbana iår... Min häst var livrädd i ridhuset på dressyren och vågade inte gå på kortsidan där domaren satt. Sedan i hoppningen så fick han nog en skruv lös. han har aldrig varit så pigg tror jag! Vi fick ett nedslag i banhoppningen. vi låg på 30 plats efter det. Sedan i terrängen gick det jättebra! Han var lite för pigg bara, sååå kul tycker han det är! Men när han blir så pigg är det svårt att få honom lyssna på mig. men han bjöd mot varje hinder och hoppade allting utan att blinka! Det är det jag är mest nöjd över, att han inte tyckte nått hinder såg farligt ut. Dock tyckte jag underlaget var kasst! enda stället där man kunde rida på var i slutet och det gjorde jag :D! vi fick några tidsfel men det skyller jag på underlaget faktiskt. Totalt slutade vi på 20 plats och det var i mitten så jag är nöjd! plus att vi red faktiskt upp oss 10 platser! Det var jätteroligt att tävla äntligen! och imorgon åker vi till Mariestad och tävlar Lätt fälttävlan! Tyvärr ska jag rida i ridhuset då med.. tycker jag är lite dumt egentligen. Att debutanterna får rida utomhus och lätt inomhus. Brukar det inte va tvärt om? För att debutanterna ska få det lite lättare och ha lite mer inramat liksom.. Menmen! kram! :smirk:

http://e43.sag.karlstad.se/te1a30/tranemo.JPG

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 753
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 038
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
776
Senast: QueenLilith
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka