bigganl

Trådstartare
Kan någon tipsa om vart man kan leta efter en tränare som kan åka ut och ha lektioner. Alternativt något ställe som man kan lägga ut en "tränare sökes" annons? De vanliga annonssidorna fungerar inte. Finns det andra ställen att leta på?
Jag letar inte efter någon meriterad tränare utan någon som ridit akademiskt själv ett tag och vill dela med sig av sina erfarenheter.

Sv: Tränare?

Du har även på den sidan (min hemsida) en sida för kurser (under Utbildning). Du kan också gå in på riddarskapets hemsida och se om du hittar någon svensk riddare sombor i närheten som du kan kontakta:

http://www.knighthoodoftheacademicartofriding.com

Solveig kommer till Karlstad vet jag och henne har jag bara hört gott om. Hm...det är fler som kommer till Karlstad, men just nu kan jag inte minnas vem.

Susanne kommer till Arvika, Solveig är i Karlstad och ev Hagfors, Ulrika är i Hagfors/Torsby/Kil och Markus såg jag oxå var inbokad i Karlstad. Christoffer verkar besöka Säffle och så är det väl någon som kommer till Väse/Kristinehamn oxå va?`

Någon av dem kanske passar???

Det kommer tränare till karlstad ibland. Men just nu är situationen sån att jag inte kan åka iväg på träning, av olika orsaker, och därför vill jag ha tag på någon som kan komma hem till mig emellanåt. Då är utbudet noll än så länge. Men jag vet ju att många runt om i Karlstad rider själva för instruktör och då kanske någon kunde/ville åka ut och hjälpa till. Jag behöver någon att bolla med. Det är lätt att bli hemmablind och köra fast när man tränar själv hela tiden.
Jag såg att Solveig skulle komma till Karlstad. Vet du om de är till Rotnäs gård hon kommer? (jag har nämligen ridavständ dit)

Som jag skrev innan kan jag inte åka iväg som det är nu utan får hålla mig på hemmaplan. Du har inte lust att ha lektion själv om du är i Karlstad någon gång?

Här har du lite info om Värmland:

http://www.akademiskridkonst.se/kursse.html#varmland

Jag har bara kontaktpersonen du ser där. Maila eller ring och fråga vart det är de håller hus. ;)

Förresten så kan du ju kanske maila Solveig och fråga henne om hon har någon elev nära dig som hon kan rekommendera att komma ut och undervisa?

Jag vet

en tjej som säkert gärna hjälper dig.
Privatmessa mig ditt mobilnummer och namn så ska jag vidarebefodra det.
Mvh. Hille
(Fd. Karlstadbo)

Jo, det skulle jag kanske kunna göra - jag kan höra av mig till dig när jag är på g ner!:)

Jag måste bara fråga: finns det ingen som vet någon som åker söder om sthlm o ger lektioner. Åt Nynäshamns hållet till?

Det är ju inte så många som pysslar med denna ridstil tyvärr, men jag vill ju lära mej samt att hästen passar/gillar den.

Vi - jag och Trolla har fått förfrågan om att va med på Värmlands Hästexpo :crazy: - så det kan faktiskt bli några resor neröver. Dessutom är jag ner till sjukhuset typ en gång i månaden - så någon gång borde man ju kunna passa in det hela... :)

Åh, det låter jättebra. När är du på väg häråt nästa gång?
Det skulle vara kul att se er på häst-expot. Jag har ju inte sett dig rida henne än. Hur går det med nordisen förresten?

Jag har mailat dom idag för att få reda på vad dom bestämde... Men det var prat på lördag nästa helg eller ev helgen efter det... Den 1a mars ska jag i alla fall ner - men det blir väl lite mer mitt på dagen det och det är ju en vardag..

:smirk: Kanske är tur att du inte sett oss??? Vi är ju inte SÅ duktiga..
Har nog lagt ut någon bild på oss här på Buke i alla fall tror jag...

Jo då det gåt framåt med Jymjym, men på honom lägger jag mest ner energi på inkörningen nu och så är vi ute i skogen och promenerar. Han har dock varit med på några korta pass i ridhuset och börjar snappa det hela med att flytta undan trycket för tygeln.

Hakar på och undrar om ngn som är duktig på centrerad ridning i Västernorrland (läs sundsvall). PM-a gärna!! :banana: Hittar inget bland annonser nämligen.

1:a mars är en onsdag såg jag. Jag börjar jobba 12.00 egentligen, men det är nog inte omöjligt att jag kan kompa ett par timmar. Om du vill får du gärna komma ut till mig och Sawanna. Du kan PM:a mig så slipper alla andra "lyssna" på oss. P.S Är det Katarina som håller i häst-expo i år också?
Biggan

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 300
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 566
Senast: Capybara
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka