Tränare som följer med på tävlingar

skjona

Trådstartare
Vi har precis bytt hopptränare och den nya tränaren brukar följa med sina ekipage på tävlingar.Min fråga är till er andra som har det på liknande sätt,hur betalar man detta?Med timlön eller?(vill inte ta upp detta med tränaren än då allt är så nytt och vi inte känner varandra )

Sv: Tränare som följer med på tävlingar

jag har två tränare som alltid är med på tävlingar men deras dotter rider på samma tävlingar som mej så de e därför;) men det är verkligen b ra att ha med dom på tävling på framridning och sånt. men vi betalr juh inte presic nått. hehhe

Varför vill du inte fråga?

Det måste väl vara individuellt vad och hur varje tränare tar betalt...

Javisst,det är därför jag undrar.Det finns säkert lika många varianter som tränare.

Vår tränare följer alltid med på lagtävlingarna, gratis för att hjälpa till.
Hon brukar iofs inte hjälpa mig så mycket :p

Själv så tycker jag det är bättre att klara sig själv på tävlingen med stöd från familjen och helst syster :angel:

Du ska inte vara rädd för att fråga tränaren om du vill ha med den :)

Min förra tränare var så gullig och följde med på tävlingar och hejjade ibland :D Han ville inte ha några pengar alls då han bara tyckte det var kul att följa med och se hur det gick för oss, han var bara 25 år gammal så inge tjurgubbe som ville ha betalt inte :rofl:

Har en helt underbar tränare som alltid följer med på tävlingar, gratis. Helt perfekt att ha med sig på tävlingar, jag blir ofta sjukt nervös men behöver bara höra hans röst så blir jag lugn igen :bump:

Men prata med din tränare, fråga lite fint bara "Hur mycket vill du ha då för att följa med på tävlingar?" Också ler du lite snyggt :D

Jag har så många tränare. Jag rider så många hästar. Så när jag är på tävling så har jag med tränaren för just den hästen. Betalar inget för det, tränarna tkr det är kul att vara med.

Min tränare följer med ibland, och tar inte ngt betlat för det. Är så skönt att få hjälp på framridningen. :bow:

Min nuvarande tränare är nästan alltid med på mina tävlingar eftersom jag för det mesta liftar med dom till tävlingar:angel: . Är självklart att hon hjälper mig när vi är på tävlingar, diskuterar och går banan med mig samt hjälper mig på framhoppningen. Har haft tränare som velat ha betalt för att följa med, då har mamma eller sambo fått duga som framhoppningshjälp istället;)

De flesta tränare följer väl med gratis för att de tycker det är kul och intressant att följa deras ekipage!

O.K.Tack för alla era svar!Ville bara höra lite allmänt om hur det brukar gå till.

ja det är nog så alla andra skriver om du vill så fråga honom , det är jätte bra med lite hjälp på framridningen och diskutera banan med ;) och om då din tränarae har sätt hur det gick frö dig på tävlingen så ser han/hon vad det är du måste träna mera på :D Lycka till ;)

Medan jag red ponny hade vi med oss tränaren. Hon var med och fick 100 kr av varje lagdeltagare.

Nu betalar klubben för att hon ska följa med på allsvenskorna i de högre divisionerna.

Min tränare är med på varje tävling men tar inget betalt då hon brukade följde med hennes dotter på tävlingar men sen slutade hon rida så hon tyker bara att det är kul nu :) har ingen hästkunnig i familjen så det är jäte bra att hon följer med :D

Våran tränare följer alltid med om hon har tid och om det är fler än en person som ska dit ;)

Och om vi ska åka och täna på tex. björkvik så följer hon alltid med.

Om hon följer med på träningar betalar vi henne som vanligt, är det tävling brukar vi bara bjuda henne på mat och fika :d

Vi har precis bytt hopptränare och den nya tränaren brukar följa med sina ekipage på tävlingar.Min fråga är till er andra som har det på liknande sätt,hur betalar man detta?Med timlön eller?(vill inte ta upp detta med tränaren än då allt är så nytt och vi inte känner varandra )

Det beror ju på om det är tränaren som sagt att han/hon åker på tävlingen eller om det är ekipaget som frågat om det. Om bara tränaren åker med för att kolla tävling kan denne heller inte begära betalt, men då får man ta den hjälp man får och inte förvänta sig att tränaren skall stanna hela dagen osv. Tycker jag. Men har man frågat om den kan följa med så får man väl fråga vad det kostar också;)

Min tränare hängde med på i stort sätt alla tävlingar, oftast bodde han i vår lastbil. han tog inget betalt för detta utan hängde med för att han engagerade sig och tyckte det var roligt.

en av A-tränarna tar 10 000:- för att följa med på ett meeting.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Krumben
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka